به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال استقلال در یکی از سخت‌ترین دیدارهای خود در مسیر قهرمانی در لیگ برتر موفق شد آلومینیوم اراک را در دیداری خارج از خانه شکست دهد تا جواد نکونام به تنها سرمربی در بین سرمربیان چهار تیم مدعی قهرمانی تبدیل شود که تمام امتیازات ممکن از تقابل با آلومینیوم را کسب کرده است.

نکونام در نشست خبری پس از بازی درباره این مسابقه گفت: «خسته نباشید می‌گویم به دو تیم. تبریک می‌گویم به هواداران‌مان. این برد مبارک آنها باشد. خوب  تیم را تشویق کردند و ما را حمایت کردند. بازی دو نیمه متفاوت داشت. نیمه اول می‌توانستیم بازی را راحت با دو اختلاف تمام کنیم که دقت نکردیم. در نیمه دوم باد عجیبی در ورزشگاه راه افتاد که دیدید سخت بود حتی پاس دادن و توپ‌هایی که هر دو تیم روی هوا می‌زد فرق می‌کرد و یک باره سرعت می‌گرفت. باد عجیبی بود که متاسفانه مخصوصا برای ما شرایط را سخت کرد اما بچه‌ها تمام تلاش خود را کردند و ممنون آنها هستم. خدا را شکر سه امتیاز را به دست آوردیم.»

نکونام در ادامه گفت: «نکته مهمی که هست، داوری بازی بود که خدا را شکر همه دیدند سوت‌ها را. خدا را شکر همه سوت‌ها را دیدند و دفاع الکی نکنید خواهشا. من فوتبال را می‌فهمم. داور سوت بزند... اصلا مشخص بود. خطا نمی‌گرفت، کارت الکی دقیقه دو. به من الکی کارت داد که بازی بعد را نباشم و می‌دانم چرا به من کارت داد! یک سری اتفاقات عجیب و غریب. داور می‌خواست دعوا کند. با همه دعوا داشت. این هم مشکل از باشگاه ما است چون تیم‌های دیگر را ببینید چند امتیاز با داوری گرفتند. ما خدا را شکر کادو نمی‌گیریم و از کسی هم نگرفتیم تا حالا ولی هفته قبل گل صحیح‌مان را قبول نکردند و این هفته هم آخرهای بازی می‌ترسیدیم از هجده بیرون بیاییم به کسی بخوریم. یک خطاهایی اتفاق می‌افتاد که مقصر نه داور است نه کسی، مقصر چیزهایی است که می‌گذاریم برای انتهای فصل ان شاءالله.»

2010011

در ادامه سوالات خبرنگاران و پاسخ‌های نکونام را می‌خوانید؛

* داوری مشکوک این مسابقه و پیش‌بینی از داوری هفته‌های باقی‌مانده؟

- هفته قبل را دیدید. این هفته را هم همه با هم دیدیم. پارسال من در استقلال نبودم اما دربی این تیم را دیدم. دو داور، داور بازی بودند که جفت‌شان پرسپولیسی بودند. ببخشید تیم‌ها مگر در ایران با چند امتیاز قهرمان می‌شوند؟ با ده امتیاز، پانزده امتیاز که بگوییم همه‌اش امتیازات را می‌گیرند و قهرمان می‌شوند؟ نه! اختلاف گل‌ها چند تاست؟ به من بگویید کدام تیم پنج تا چهارتا گل زده؟ من از دل فوتبالم و فوتبال برای من و امثال من است ولی یک سری چیزها برای ما نیست...

* بازی کردن ماشاریپوف پشت محمدی و بلانکو؟

- من شرایط بازیکن خوب باشد، بازی می‌دهم. شاید در پست غیرتخصصی هم بازی کند. نیم فصل اول دیدید من سعادت حردانی را گذاشتم دفاع وسطِ راست با اینکه قد و قامتش کوتاه است اما چون توانایی‌اش را نشان داده بود، ما را مجبور کرده بود که از او استفاده کنیم. بازیکن خوب کار کند و خوب تمرین کند، قطعا از او استفاده می‌کنیم. امروز دیدید زبیر نیکنفس بازی کرد. شاید کسی فکرش را نمی‌کرد اما بازیکن خوب باشد نگاه نمی‌کنم کی هست کی نیست، سعی می‌کنم در سیستمم از او استفاده کنم.

تکمیل می شود...