رونالد آرائوخو معتقد است فصل آینده، فصل بسیار خوبی برای بارسلونا خواهد بود.

رونالد آرائوخو، مدافع 23 ساله اروگوئه‌ای بارسلونا می گوید با حضور ژاوی همه چیز برای این تیم تغییر کرده است.

طرفداری | به گزارش موندو دپورتیوو، رونالد آرائوخو به مناسبت تمدید قراردادش با بارسلونا با این رسانه مصاحبه کرده است. این مدافع کاملاً روی بارسلونا متمرکز است و با اشتیاق فراوانی در مورد آینده این تیم صحبت می کند. رونالد آرائوخو در مورد تمدید قرارداد و روند مذاکرات گفت:

بسیار خوشحالم چون این ثمره کار و تلاش زیاد است. با آرامش خاطر بر سر تمدید قرارداد مذاکره کردیم. سر و صداها از بیرون بود و تاثیری روی ما نداشت. همیشه مایل به ماندن بودم و این را به اطلاع مدیربرنامه ام رساندم. مذاکرات بسیار خوب پیش رفت. دو جلسه داشتیم و همه چیز در همین دو جلسه حل و فصل شد. پیشنهاداتی از چند تیم بسیار بزرگ داشتم. همیشه برای من واضح بود که می خواهم بمانم و سریعاً به توافق برسیم. اینجا خیلی خوشحالم، خانواده ام در بارسلونا خوشحال هستند و به شدت به این پروژه و تیم باور دارم. همه چیز بسیار خوب پیش می رود.

پول در این روزها مهم است اما مهم ترین چیز نیست. من مسائل دیگر را در اولویت قرار می دهم. هدف از اینجا بودنم این است که به شدت به این باشگاه که بهترین باشگاه دنیاست، باور دارم. درست است که الان دوره تغییر و تحول و شرایط سخت اقتصادی است اما ما دوباره سرپا خواهیم شد. کارهای فوق العاده ای با این تیم و بازیکنان جوان و تغییراتی که داشته ایم، انجام خواهیم داد. همه چیز برای بهتر شدن تغییر می کند. احساساتی شدن به هنگام مراسم تمدید قرارداد؟ درست است که تمام فوتبالیست ها قبل از رسیدن به تیمی بزرگ، چیزهای زیادی را پشت سر می گذارند. من و خانواده ام روزهای بسیار سختی را سپری کردیم. دستیابی به چنین چیزی بسیار بزرگ است و بسیار قدردانم.

درست است که وقتی به بارسلونا آمدم، همه چیز برای من گران تمام شد. از اروگوئه آمدم، در 16 یا 17 سالگی خانه را ترک کردم. این مسائل فوتبالی برای من بسیار سریع اتفاق افتاد. من همیشه با والدینم بودم و برای من سخت بود که از آن ها جدا شوم. اما من همیشه بالغ بودم، در خانه آشپزی و کارهای خانه را انجام می دادم، از برادرم مراقبت می کردم... در ابتدا سخت بود چون تنها بودم و به کشوری دیگر و باشگاهی بزرگ آمده بودم. از سبکی دیگر به این باشگاه آمده بودم. پیوستن به بارسلونا که فلسفه ای خاص دارد و متفاوت با سایر تیم های اروپایی است، سخت است. در ابتدا بسیار ناامید شده بودم. باور داشتم که با تلاش می توانم به خواسته هایم برسم. تمریناتم را ادامه دادم، گاهی تنهایی تمرین می کردم.

گارسیا پیمینتا و کادر فنی اش وقتی به بارسا ب رسیدم، خیلی به من کمک کردند. آن ها همیشه برای کمک به من، آموزش فوتبال و کل دنیای بارسلونا به من آماده بودند. رامون پلانس نیز همیشه از من حمایت می کرد، حتی وقتی بازی نمی کردم و شک و تردیدها افزایش یافته بود. او به من گفت به تلاشم ادامه دهم و روزی یکی از بهترین مدافعان خواهم شد و به تیم اصلی می رسم.

در رختکن الان وضعیت خوبی داریم، هر چند فصل آن طور که باید تمام نشد. باید به عنوان یک تیم متواضع باشیم و بدانیم از کجا آمده ایم. اولین بخش فصل را بسیار بد آغاز کردیم، از لحاظ روحی و روانی نیز وضعیت بدی داشتیم. اما با حضور ژاوی همه چیز تغییر کرد. تیم رشد کرده است، احساس قوی بودن می کند و چیزهای زیادی یاد می گیریم. ژاوی آمده است تا فلسفه بارسلونا را به ما بازگرداند. این بسیار مهم بود، ما نیز نشان دادیم که قادر به چه کارهایی هستیم. مقابل رئال مادرید، در ناپولی و مقابل اتلتیکو مادرید بازی فوق العاده ای انجام دادیم. درست است که در پایان نتوانستیم فاتح عنوانی شویم اما باید متواضع باشیم و به کارمان اعتماد داشته باشیم. مطمئن هستم که فصل بعد، فوق العاده خواهد بود. باور به تیم و خودمان مهم است. پیش فصل خوبی خواهیم داشت، این همیشه به گروه کمک می کند و سطح را بالا می برد. فصل بعد بسیار خوب خواهد بود.

جوان هستم و هرگز چیزی برای من تضمین شده نیست. از لحاظ فنی چیزهای زیادی یاد می گیرم. از زمان حضور ژاوی ویدیوهای زیادی تماشا کرده ام. او مرا راهنمایی می کند و راه را به من نشان می دهد. خوشحالم چون همه چیز خوب پیش می رود. به آمار و ارقام توجه زیادی دارم و در پاسکاری نیز بهتر شده ام. اگر جا برای پیشرفت داشته باشم، خیلی بهتر است. ژاوی به من می گوید که همیشه خودم باشم و می توانم تیم را رهبری کنم. او به من آزادی عمل می دهد. در سطح فنی، او مرا اصلاح می کند. نه فقط من، بلکه همه. 

تو را با پویول مقایسه می کنند. او را ملاقات کرده ای؟

بله او را ملاقات کردم و صحبت هایی با او داشته ام. این کارلس پویول است. این برای هر بازیکنی، هر مدافعی و حتی باشگاه معنای زیادی دارد. بسیار خوشحال بودم. او به من گفت خودم باشم و همه چیز عالی پیش خواهد رفت و خوشحال است که اینجا می مانم.

پویول سال ها کاپیتان بود. خودت را به عنوان کاپیتان بارسلونا تصور می کنی؟

برای کاپیتان بودن تلاش نمی کنم. تمام این ها بسیار طبیعی و ذاتی سراغ من می آید. اگر این اتفاق در آینده برای من رخ دهد، کاپیتان بهترین تیم جهان بودن نعمت و افتخار بزرگی خواهد بود. می خواهم تا پایان دوران حرفه ای ام اینجا بازی کنم.