به گزارش "ورزش سه"، درست 13 سال پیش و در 6 می 2009 چلسی و بارسلونا در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان و در اسمفوردبریج به مصاف هم رفتند. مایکل اسین در دقیقه 9 با شلیکی باورنکردنی چلسی را پیش انداخت. دقایقی بعد بازیکنان چلسی معتقد به یک خطای پنالتی بودند ولی تام هنینگ اوربو دارو نروژی با آبی های لندن هم نظر نبود اما در 25 دقیقه مانده به پایان بازی، با اخراج اریک آبیدال منجر به 10 نفره شدن بارسا شد.

 


در دقیقه 81 و در حالیکه توپ به وضوح به دستان جرارد پیکه برخورد کرد، باز هم اوربو اعتقادی به خطای پنالتی نداشت و صدای تماشاگران در استادیوم استمفورد بریج در آمد. سپس در وقت های تلف شده، آندرس اینیستا گل تساوی معروف خود را به ثمر رساند تا بارسلونا چند ثانیه تا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان 2009 فاصله داشته باشد.

 


چلسی یک کرنر دیرهنگام و یک موقعیت آخر برای گلزنی داشت تا گل برتری را به ثمر برساند. هنگامی که میشائیل بالاک توپ را به سمت دروازه ارسال کرد، ضربه اش به دستان ساموئل اتوئو برخورد کرد ولی باز هم داور اعتقادی به پنالتی نداشت. بالاک با آن تصاویر معروف حاصل از خشمش اوربو را تعقیب می کرد که اندکی بعد سوت پایان بازی را به صدا در آورد.


بازیکنان چلسی خشمگین بودند و به دنبال پاسخی برای این سرقت بزرگ می گشتند. دیدیه دروگبا با فریاد یکی از دوربین های Sky Sports را گفتاین یک شرمساری است! این یک ننگ است!» گاس هیدینک سرمربی وقت چلسی در مصاحبه پس از بازی گفت: بازیکنان اشتباهات زیادی مرتکب می شوند، مربیان اشتباه می کنند، داوران اشتباه می کنند - به همین دلیل ما صحبت می کنیم که به آنها سود ببریم. اما آیا دیده اید که سه یا چهار موقعیت از شما گرفته شود؟ قضاوت اوربو بدترین عملکردی است که من دیده ام.

 

در تمام این سال ها داور نروژی چهره ای منفور برای هواداران چلسی و مخالفان بارسلونا بوده است. او در مصاحبه جدید خود با اسپورتس میل گفت:« مطمئنم اگر چلسی بازی را با همان یک گل می برد، هیچ اتفاقی رخ نمی داد. هوادارانش به کافه می رفتند و با خودشان می گفتند چند پنالتی را برای مان نگرفتند ولی به فینال رفتیم و دیگر اهمیتی ندارد. البته معتقدم نظر هواداران چلسی چندان منطقی نیست ولی اعتراف می کنم که باید یک پنالتی برای چلسی می گرفتم و این را همه دنیا می دانند.»