به گزارش "ورزش سه"، قرارداد جورجو کیه لینی، مدافع کهنه کار یوونتوس با این باشگاه در سال 2023 به پایان می رسد، اما او احتمالا در همین فصل تابستان یوونتوس را ترک خواهد کرد. اخبار حاکی از خداحافظی این بازیکن یا یک فصل بازی در لیگ MLS و در ادامه حضور در عرصه مدیریتی فوتبال است. حالا جورجو کیه لینی مدعی شد فوتبال ایتالیا نیاز به تغییرات بزرگی دارد، اما معمولا اجازه رخ دادن این اتفاق داده نمی شود.

جورجو کیه لینی گفت: "ما باید قوانین را تغییر داده، اما در کل ذهنیت فوتبال در ایتالیا را تغییر دهیم. محافظه کاری در ایتالیا بسیار زیاد است. آنها در دنیای تجارت کار خود را انجام می دهند، اما در فوتبال هر تغییری به عنوان یک تهدید بالقوه تلقی می شود. به ورزشگاه ها فکر کنید. همه می دانند که ما به چیزی متفاوت نیاز داشته و ساختارهایی می خواهیم که خانواده ها و بچه ها را درگیر کند تا آنها را به دنیای فوتبال نزدیک نگه دارد. اما به جز چند استثنا نمی توانید هیچ کدام را انجام دهید. همیشه یک مشکل بوروکراتیک یا فردی که مانع رخ دادن این اتفاقات می شود، وجود دارد.

فرمت برگزاری سری آ باید تغییر کند. به عنوان مثال با برگزاری مسابقات پلی آف، فوتبال برای ما غیرقابل پیش بینی تر می شود. این یک رویداد خارق‌العاده خواهد بود که میلیون‌ها طرفدار را به خود جذب می‌کند. با این حال اتفاقات جدید همیشه ترسناک هستند و در نهایت نیز هیچ چیزی رخ نمی دهد. هدف مشترک این است که این شو و اشتیاق را زنده نگه داریم، در غیر این صورت ممکن است یک میراث اجتماعی بزرگ را از دست بدهیم."