به گزارش "ورزش سه"، بعد از یک کابوس بزرگ در مرحله قبلی و در شرایطی که تیم ملی در شرایط حذف از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی قرار داشت، آنها با یک صعود باشکوه وارد این مرحله شدند و با تداوم نتایج درخشان خود موفق شدند در فاصله سه بازی مانده به پایان این مرحله، جواز حضور در قطر را کسب کنند. شاگردان دراگان اسکوچیچ اکنون سه تقابل تشریفاتی برابر امارات، کره جنوبی و لبنان را پیش رو دارند تا از آن به عنوان جدال‌های تدارکاتی خود پیش از حضور در قطر نگاه کنند. 

 

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به آخرین تمرین تیم ملی پیش از جدال فردا مقابل امارات؛ دیداری که بار دیگر به دلیل پروتکل‌های بهداشتی بدون حضور هواداران به انجام خواهد رسید.

 

 

حضور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در آخرین تمرین تیم ملی پیش از مصاف با امارات یکی از حواشی جالب توجه آن بود. وزیر ورزش در مقابل پرسش‌های اصحاب رسانه از حمایت جدی این وزارتخانه برای حمایت از تیم ملی در مسیر دستیابی به موفقیت در جام جهانی خبر داد و البته در بخشی از صحبت‌هایش نیز به وضعیت باشگاه پرسپولیس پرداخت و مدعی شد با حمایت لازم در تلاش خواهند بود تا مشکلات این باشگاه هم حل شود.

 

 

احمد نور هم به تیم ملی بازگشته است. هافبک ایرانی تیم شباب الاهلی که در بدو حضور در تهران با تست مثبت کرونا مواجه شده بود، دیدار با عراق را به این شکل از دست داد تا اکنون با مصدومیت میلاد سرلک و انجام تست مجدد، بار دیگر در جمع شاگردان اسکوچیچ حاضر شود و آماده مصاف با امارات است.

 

 

دیدار با امارات با توجه به شرایط تدارکاتی که دارد شاید این فرصت را نصیب بازیکنانی کند که کمتر فرصت حضور در ترکیب را داشته‌اند. سروش رفیعی ستاره سپاهان یکی از این بازیکنان است که امیدوار است برابر امارات شانس همراهی در ترکیب تیم ملی را کسب کند.

 

 

کاوه رضایی دیگر بازیکنی است که چشم به جدال با امارات دوخته است. مهاجم اسبق آبی‌ها که بار دیگر در کانون شایعات نقل و انتقالاتی قرار گرفته و باید دید برابر امارات فرصت خودنمایی به دست خواهد آورد یا خیر.

 

 

مرد صورت یخی اردوی تیم دراگان اسکوچیچ. سیاوش یزدانی که امیدواری زیادی داشت تا فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را تا به اینجا به دست بیاورد، هنوز موفق به دستیابی به این هدف نشده است. باید دید دیدار با امارات و غیبت شجاع خلیل زاده به دلیل محرومیت این فرصت را نصیب مدافع پر سر و صدای این روزهای استقلال خواهد کرد یا خیر.

 

 

مهدی ترابی به عنوان ستاره این روزهای پرسپولیس نیز شانس همراهی کمتری در ترکیب تیم ملی داشته است. وینگر تکنیکی پرسپولیس نیز از جمله بازیکنانی است که پیش بینی حضور در ترکیب تیم ملی در جدال با امارات برای او کم نیست.

 

 

عابدزاده بعد از حضوری ثابت در ترکیب تیم ملی برابر عراق که با یک کلین شیت ارزشمند و صعود همراه شده است، در رقابت برای حضوری دوباره در ترکیب است تا رفته رفته جایگاه ثابت خود را در جمع شاگردان دراگان اسکوچیچ با عبور از نام رقبای قدرتمند برایش بیشتر شود. رقابت او با بیرانوند که در این بازی البته به دلیل ابتلا به کرونا غایب است و همچنین نیازمند و اخباری و دیگر گلرهای مدعی حضور در جام جهانی در فاصله کمتر از یک سال به این رقابت، جذاب و پرماجرا خواهد بود.

 

 

سعید عزت اللهی در این شرایط سنی اکنون می‌تواند یک رکورد جالب نصیب خود کند و در آستانه تجربه جام جهانی دیگری قرار گرفته است. او در زمستان راهی قطر و الغرافه قطر شده تا به بهترین شکل با شرایط این کشور و حضور در جام جهانی اخت شود. مهره‌ای که در دوحه می‌تواند ستاره‌ای قابل اتکا برای تیم ملی در مسیر دستیابی به هدف رویایی‌ صعود از مرحله گروهی لقب گیرد.

 

 

عزیزی خادم به عنوان رییس فدراسیون فوتبال ایران یک تجربه بزرگ را به سرانجام رسانده است و توانست تیم ملی را در اوج ناامیدی با دستیابی به حمایت‌های لازم به جام جهانی ببرد. او اکنون بیش از هر زمان دیگری امیدوار به حمایت مجموعه‌های دولتی و وزارتخانه برای تدارکات لازم موفقیت در این رقابت است.

 

 

فرشاد فرجی به عنوان مهمان ناخوانده تیم ملی در آخرین لحظه جانشین مجید حسینی شد که با ابتلا به کرونا از لیست اسکوچیچ خط خورد. آیا تجربه اولین بازی ملی در جدال با امارات نصیب او خواهد شد؟

 

 

وحید هاشمیان نیز با کنار زدن شایعات بار دیگر در تمرینات تیم ملی حضوری فعال یافته است. مهاجم اسبق تیم ملی که تجربه یک حضور در جام جهانی را در کارنامه دارد، اکنون به عنوان مربی نیز شانس تجربه دوباره این رقابت را در قطر پیش رو خواهد داشت.

 

 

صالح حردانی نیز در روزهای ابتدایی دعوت به تیم ملی با هجمه شدیدی مواجه بود، اکنون با درخشش در تیم باشگاهی اش و نمایش موفق در استقلال، شرایط متفاوتی را تجربه می‌کند. او نیز در رقابت با صادق محرمی در سمت راست دفاعی تیم ملی قرار دارد و باید دید برابر امارات شانس در خانه اش را خواهد زد یا خیر.

 

 

کمال کامیابی نیا نیز بعد از درخشش در دیدارهای اخیر پرسپولیس بار دیگر موردتوجه دراگان اسکوچیچ قرار گرفته و به جمع اردونشینان دعوت شده است. او که رقابتی سخت در خط میانی با دیگر هافبک‌ها دارد، باید دید قادر به عبور از سد نام سعید عزت اللهی، احمد نوراللهی، میلاد سرلک خواهد بود یا خیر.

 

 

بعد از اینکه در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، بیرانوند و عابدزاده فرصت حضور در ترکیب تیم ملی را به دست آوردند، اکنون باید دید این شانس نصیب پیام نیازمند نیز خواهد شد یا خیر. او هرچند حضوری کمرنگ در تیم باشگاهی‌اش داشته اما از فرصت های کوتاهی که خصوصا در جام حذفی نصیب خود کرده به بهترین شکل بهره برده است. باید دید طلسم او نیز در این دیدار شکسته خواهد شد تا ایران از هر سه دروازه بانش در مرحله انتخابی سود برده باشد و یک رکورد ویژه ثبت کند یا خیر.

 

 

احمد نوراللهی، صادق محرمی و قلی زاده سه مهره ای بودند که تاثیر زیادی در صعود تیم ملی به جام جهانی در کنار دیگر هم‌تیمی‌های خود داشتند. آنها اکنون در اوج جوانی و البته تجربه، امیدوار به رقم زدن یک اتفاق ویژه در قطر خواهند بود.

 

 

سربازان دراگان اسکوچیچ با توجه به موفقیتی که کسب کرده‌اند، اکنون با بالاترین توان فنی و روحی و انگیزه آماده پشت سر گذاشتن یک رقابت دیگر هستند. بازیکنانی که به خوبی از اهمیت فرصت‌هایی که نصیب‌شان می‌شوند هستند تا بتوانند خود را در تفکرات کادرفنی برای حضور در جام جهانی قرار دهند. مردی که اکنون حمایت اکثریت اهالی ورزش را با توجه به موفقیتی که کسب کرده پشت سر خود می‌بیند و نشان داده که در مقابل بی انضباطی‌ها هم کوتاه نخواهد آمد. بازیکنان تیم ملی نیز در فاصله باقیمانده تا جام جهانی از هر فرصتی برای اینکه کیفیت خود را برای تداوم حضور در تیم ملی به نمایش بگذارند، بهره می‌برند تا شانس همراهی در اردوی تیم کی روش همچنان نصیب آنها شود.

 

 

و در پایان وحید امیری هم اینچنین شکار لنز دوربین امیرحسین خیرخواه شده است. عکاس ورزش سه هم که خود را رفته رفته آماده حضوری پرماجرا در دومین جام جهانی دوران حرفه‌ای اش می‌کند، با رکورد ستاره این روزهای تیم ملی و پرسپولیس که او نیز در آستانه تجربه دومین و شاید آخرین جام جهانی‌اش می‌کند برابر شده است. منتظر درخشش امیرحسین خیرخواه در جام جهانی قطر و عکس‌های جالب توجهش خواهیم بود و البته درخشش وحید امیری به عنوان ستاره تیم ملی که نقش پررنگی در این صعود ایفا کرده است.