به گزارش "ورزش سه"، فیلیپ کوتینیوی 29 ساله پس از تحمل نیمکت نشینی های متوالی در استادیوم نوکمپ، مورد توجه چند باشگاه انگلیسی قرار گرفته بود. ژاوی، سرمربی جدید بارسا به این هافبک برزیلی اطلاع داد که فرصت چندانی برای قرار گرفتن در ترکیب نخواهد داشت و می تواند این تیم را در فصل زمستان ترک کند.

دوران دشوار فیلیپ کوتینیو در بارسلونا و نیمکت‌نشینی های متوالی این هافبک برزیلی در نقل و انتقالات زمستانی بالاخره به اتمام رسید و این بازیکن با قراردادی قرضی و تا پایان فصل به استون ویلا ملحق شد. نکته جالب این که کوتینیو خیلی زود توانست خود را در ترکیب تیم جدیدش جا بیندازد و در همان ابتدای کار خود چندین نمایش درخشان را ارائه داد.

قرارداد فیلیپ کوتینیو با استون ویلا قرضی بوده اما باشگاه انگلیسی می‌تواند با پرداخت 40 میلیون یورو به بارسلونا این ستاره برزیلی را به شکل دائم به خدمت بگیرد. هنوز مشخص نیست که استون ویلا چه تصمیمی در رابطه با فیلیپ کوتینیو دارد اما گفته می‌شود که آنها خواهان حفظ او هستند. در همین راستا سرمربی استون ویلا یعنی استیون جرارد نیز موضع رسمی خود را درباره کوتینیو اعلام و تاکید کرده که ستاره برزیلی باید در تیمش بماند. او در این باره گفت: "ما می‌خواهیم کوتینیو فصل آینده هم اینجا باشد." ‌