هافبک بایرن مونیخ و مدافع دورتموند، در یورو 2024 حضور نخواهند داشت. 

طرفداری | یولیان ناگلزمان قصد دارد دو ستاره فوتبال آلمان را از لیست نهایی خود کنار بگذارد؛ بازیکنانی که طی سال های اخیر پای ثابت اردوهای آلمان بوده اند. این تصمیم در حالی گرفته شده که اخیرا تعداد بازیکنان مجاز در لیست نهایی تیم ها برای یورو، به 26 افزایش یافته است. 

غایبان سرشناس آلمان چه کسانی خواهند بود؟

به گزارش بیلد، متس هوملس، مدافع 35 ساله دورتموند، در ترکیب نهایی حضور نخواهد داشت. این تصمیم با وجود عملکرد درخشان او برای دورتموند که قرار است در فینال لیگ قهرمانان اروپا در اول ژوئن به مصاف رئال مادرید برود، گرفته شده است. در ادامه این گزارش آمده که لئون گورتسکا، هافبک بایرن مونیخ نیز از لیست نهایی کنار گذاشته خواهد شد. گورتسکای 29 ساله، با افت فرم روبرو بوده و در آخرین بازی های ملی آلمان نیز جایی در ترکیب نداشت.

جزئیات لیست آلمان

ناگلزمن لیست نهایی خود برای یورو 2024 را روز پنجشنبه به طور رسمی اعلام خواهد کرد، اگرچه حضور هفت بازیکن از پیش تایید شده است. فدراسیون فوتبال آلمان با استفاده از افراد مشهور، اینفلوئنسرها و هواداران، پیش از اعلام رسمی، از اولین اسامی تیم ملی رونمایی کرد.

نیکو اشلوتربک از دورتموند، یوناتان تا از بایرلورکوزن، الكساندر از بایرن مونیخ و مانوئل نویر کاپیتان باتجربه آلمان، اولین نفراتی بودند که روز یکشنبه معرفی شدند. در ادامه، نام نیکلاس فولکروگ مهاجم دورتموند، کریس فوریش وینگر اشتوتگارت، کای هاورتس مهاجم آرسنال و روبین کخ مدافع میانی آینتراخت فرانکفورت نیز تایید شد.

برنامه پیش روی آلمان

آلمان پیش از شروع مسابقات یورو، در ماه آینده با تیم های ملی اوکراین و یونان دیدار دوستانه برگزار خواهد کرد. میزبان یورو در بازی افتتاحیه که در تاریخ 25 خرداد برگزار می شود، به مصاف اسکاتلند خواهد رفت. شاگردان ناگلزمان در دیگر دیدارهای گروهی خود به ترتیب با مجارستان (30 خرداد) و سوئیس (3 تیر) روبرو خواهند شد.