از نظر باپتیستا رئال مادرید بازی آسانی مقابل دورتموند در فینال لیگ قهرمانان ندارد.

طرفداری | خولیو باپتیستا، مهاجم سابق رئال مادرید و تیم ملی برزیل، در مصاحبه‌ای اختصاصی با مارکا، وینیسیوس جونیور را مدعی اصلی کسب توپ طلا در سال جاری دانسته است.

وینیسیوس جونیور با عملکردی درخشان در ترکیب رئال مادرید، به یکی از مدعیان اصلی کسب توپ طلا در سال 2024 تبدیل شده است. این بازیکن 23 ساله در 37 بازی در تمامی رقابت‌ها، 23 گل و 11 پاس گل به ثمر رسانده و به تیمش در کسب عناوین قهرمانی لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا کمک کرده است. رئال مادرید همچنین در لیگ قهرمانان اروپا نیز مدعی قهرمانی است.

هم‌تیمی وینیسیوس در رئال مادرید، جود بلینگام، نیز در میان مدعیان کسب این جایزه قرار دارد، اما باپتیستا معتقد است که هموطنش به دلیل عملکرد درخشان در بازی‌های بزرگ، شایسته‌تر از ستاره جوان انگلیسی لوس بلانکوس است. او دراین‌باره می‌گوید:

وینیسیوس در بازی‌های مهم ثبات فوق‌العاده‌ای داشته و این فقط از عهده بهترین‌ها برمی‌آید. توپ طلا؟ من امسال بدون هیچ شکی آن را به او می‌دهم و وینی بدون شک شایسته این جایزه است. بین او و بلینگام، من فکر می‌کنم به خاطر تأثیرگذاری بیشتر وینیسیوس در بازی‌های بزرگ، این جایزه را به او می‌دهم.

باپتیستا در مورد شانس قهرمانی رئال مادرید در فینال ماه آینده لیگ قهرمانان اروپا مقابل دورتموند نیز صحبت کرد و گفت:

بله، اما به عنوان بازیکنان حرفه‌ای می‌دانیم که کار در هر صورت دشوار است. برای هواداران، بله، رئال مادرید مدعی اول قهرمانی است. اما دورتموند تیم خوبی است و به رئال مادرید اجازه می‌دهد تا بازی را در اختیار داشته باشد و این موضوع آنها را خطرناک می‌کند. رئال مادرید از نظر فیزیکی سریع و قوی است. این بازی زیبایی خواهد بود.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال برزیل در مورد اندریک، پدیدۀ 17 ساله کشورش که قرار است فصل بعد در رئال مادرید بازی کند هم اظهار داشت:

رئال مادرید می‌داند که چگونه با او به درستی رفتار کند. آنها بازیکنان بزرگی مانند وینی و رودریگو را در اختیار داشته‌اند و اندریک از حمایت آنها برای راهنمایی خود برخوردار خواهد بود. ما باید برای درخشش او در تیم صبور باشیم، زیرا فشار زیادی روی او خواهد بود. اندریک استعداد فوق‌العاده‌ای دارد.