قهرمان لالیگا از نظر حق پخش تلویزیونی باشگاهی اسپانیا هم در جایگاه نخست قرار خواهد گرفت.

طرفداری | رئال مادرید از حق پخش تلویزیونی لالیگا، 143 میلیون یورو درآمد خواهد داشت.

به گزارش موندو دپورتیوو، رئال مادرید در حال حاضر فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند و با کسب دو جام قهرمانی در لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا، طعم پیروزی را در این فصل به خوبی چشیده است. با حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل دورتموند در تاریخ اول ژوئن، احتمال کسب سومین جام هم برای آنها وجود دارد. علاوه بر افتخارات ورزشی، این موفقیت‌ها به لحاظ مالی نیز برای کهکشانی‌ها سودمند خواهد بود، چرا که آنها از طریق مسابقات داخلی و اروپایی پاداش‌های قابل توجهی دریافت خواهند کرد.

رئال مادرید 143 میلیون یورو از لالیگا دریافت می‌کند

رئال مادرید در این فصل 143 میلیون یورو از حق پخش تلویزیونی لالیگا دریافت خواهد کرد. انتظار می‌رود لالیگا در این فصل حدود 1500 میلیون یورو از طریق حق پخش تلویزیونی کسب کند. از این مبلغ، 8.5 درصد (حدود 127 میلیون یورو) به عنوان کمک به فوتبال غیرحرفه‌ای و سایر رشته‌های ورزشی اختصاص می‌یابد. مابقی (حدود 1373 میلیون یورو) به دو بخش تقسیم می‌شود. 50 درصد اول (حدود 750 میلیون یورو) به طور مساوی بین 20 باشگاه لالیگا تقسیم می‌شود و هر تیم 37.5 میلیون یورو دریافت می‌کند.

اما 50 درصد دوم (حدود 623 میلیون یورو) بر اساس رتبه نهایی هر تیم در جدول رده بندی توزیع می‌شود. به این ترتیب، رئال مادرید به عنوان قهرمان، 17 درصد از کل سهم این بخش را دریافت می‌کند. با احتساب درآمد ثابت و 17 درصد از سهم باقیمانده، رئال مادرید حدود 143 میلیون یورو دریافت خواهد کرد.

بارسلونا و ژیرونا در جایگاه‌های بعدی

پس از رئال مادرید، بارسلونا از این حق پخش تلویزیونی لالیگا، 130 میلیون یورو دریافت خواهد کرد تا از این حیث در جایگاه دوم قرار گیرد. رتبه سوم در این فصل به تیم شگفتی‌ساز لالیگا یعنی ژیرونا با 118 میلیون یورو می‌رسد. در جایگاه چهارم توزیع بیشترین درآمد لالیگا، اتلتیکو مادرید قرار گرفته است. شاگردان دیگو سیمئونه 106 میلیون یورو از لالیگا درآمد کسب خواهند کرد و رده‌های بعدی هم از نظر بیشترین درآمد به ترتیب به اتلتیک بیلبائو و رئال سوسیداد با 93 و 81 میلیون یورو می‌رسد.

  • باشگاه‌های برتر لالیگا در دریافت حق پخش تلویزیونی
  1. رئال مادرید: 143 میلیون یورو
  2. بارسلونا: 130 میلیون یورو
  3. ژیرونا: 118 میلیون یورو
  4. اتلتیکو مادرید: 106 میلیون یورو
  5. اتلتیک بیلبائو: 93 میلیون یورو
  6. رئال سوسیداد: 81 میلیون یورو
  7. بتیس: 68 میلیون یورو
  8. ویارئال: 59 میلیون یورو
  9. والنسیا: 56 میلیون یورو
  10. آلاوز، اوساسونا و ختافه: 54 میلیون یورو (هر کدام از این سه تیم در جایگاه دهم قرار گیرند، 54 میلیون یورو درآمد کسب خواهند کرد)

پایین‌ترین تیم لالیگا هم حق پخش تلویزیونی دریافت می‌کند و سهم این تیم 43 میلیون یورو خواهد بود.