مدافع راست ۳۳ ساله سیتیزن‌ها، اعتقاد دارد که تیمش روز به روز به بزرگان دنیای فوتبال نزدیک‌تر می‌شود. 

کایل واکر در آستانه رویارویی منچسترسیتی و منچستریونایتد در فینال جام حذفی انگلیس، از مسیر پر پیچ و خمی گفته است که سیتی در این سال‌ها برای رسیدن به نوک قله فوتبال انگلستان، پشت سر نهاده است. 

طرفداری | به گزارش ایندیپندنت، هیچ تیمی تا پیش از پیروزی تیم پپ گواردیولا مقابل وست هم در هفته گذشته، موفق به کسب چهار قهرمانی متوالی در لیگ برتر انگلیس نشده بود. حالا یک دستاورد منحصر به فرد دیگر در انتظارشان است: تاکنون ۱۳ مورد قهرمانی همزمان در لیگ برتر و جام حذفی به ثبت رسیده اما هیچ تیمی نتوانسته در دو فصل متوالی به این مهم دست پیدا کند. کایل واکر که در دو فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ و ۲۰۲۳-۲۰۲۲ عضو تیم‌های قهرمان هر دو جام بوده، حالا با انگیزه انجام کاری که هیچ تیمی پیش از این موفق به آن نشده، در میدان حاضر می‌شود.

انگیزه کاملاً مشخص است. اینکه اولین تیمی باشیم که دو دوگانه پیاپی را کسب می‌کند، اولین تیمی که چهار قهرمانی متوالی به دست می‌آورد، اولین تیمی که بعد از منچستریونایتد موفق به کسب سه‌گانه می‌شود. ما به طور مداوم بر این موانع غلبه کرده‌ایم و حالا باید این یکی را هم از پیش رو برداریم. اما حریف ما رقیب همشهری‌مان است که انگیزه زیادی برای خراب کردن جشن قهرمانی ما دارد.

 واکر در نگاهی فراتر، منچسترسیتی را نه تنها با تیم فعلی یونایتد، بلکه با پیشینیان آن‌ها هم مقایسه می‌کند. او در دسامبر استدلال کرد که سیتی هنوز در سطح تیم‌های بزرگ سر الکس فرگوسن یا تیم‌های لیورپولی که برای مدت طولانی‌تری برتری خود را حفظ کردند، قرار نگرفته است. این مدافع راست ملی پوش، می‌خواهد آن‌ها برای دهه‌ها به یادگار بمانند.

با هر جامی که به دست می‌آوریم و هر جام مهمی که کسب می‌کنیم، به آن سطح نزدیک‌تر می‌شویم. پپ حالا بعد از سر الکس فرگوسن، مربی‌ای است که بیشترین قهرمانی‌های لیگ را کسب کرده است. بنابراین ما در حال ساختن سلسله‌ای هستیم که نسل‌های آینده آن را به عنوان میراثی ارزشمند خواهند دید. وقتی برای اولین بار به اینجا آمدم، پیراهن‌های زیادی از یونایتد می‌دیدم و حالا بچه‌های زیادی را می‌بینم که پیراهن سیتی بر تن دارند. ما در حال تغییر دادن رویه هستیم، اما باید به این روند ادامه دهیم، چون یونایتد و لیورپول سال‌های سال این کار را انجام دادند.

 تابستان گذشته واکر تا ترک سیتی پیش رفت. بایرن مونیخ خواهان او بود و او هم وسوسه شده بود که برود. واکر توضیح می‌دهد:

قطعا شرایط خیلی متفاوتی رقم می‌خورد چون من در باشگاهی دیگر بودم، اما این تصمیمی در زندگی شخصی‌ام بود. احساس می‌کردم می‌خواهم از انگلیس دور شوم و اصلاً ربطی به مسائل فوتبالی نداشت. اما قبل از هر چیز باید به فوتبال فکر کنم. این کاری است که عاشق انجامش هستم و در نهایت احساس کردم در منچسترسیتی از بایرن مونیخ خوشحال‌تر خواهم بود.

واکر انگیزه زیادی برای کسب جامی دیگر به عنوان کاپیتان سیتیزن‌ها دارد.

این افتخار بزرگی است که کاپیتان این تیم فوق‌العاده باشم. مردم فراموش می‌کنند که ما سوپرجام و جام باشگاه‌های جهان را بردیم و من در هر دوی آن‌ها کاپیتان بودم. بنابراین یکشنبه برای من جشن سومین قهرمانی بود و می‌خواهم با قهرمانی در جام حذفی در این شنبه، این موفقیت را کامل کنم. کسب چهار جام در اولین سال کاپیتانی اصلا بد نخواهد بود.