به گزارش “ورزش سه”، در طول این مسابقات که تا 23 تیرماه ادامه دارد، 100 داور از جمله 8 داور زن قضاوت خواهند داشت. دو داور، ادینا آلوز - از برزیل - و ماریا ویکتوریا پنسو آمریکایی، به عنوان داور اصلی در این مسابقات قضاوت خواهند کرد و تاتیانا گوزمان - از نیکاراگوئه مسئولیت کمک داور ویدئویی را بر عهده دارد.

در فهرست زنان پنج کمک داور نیز دیده می‌شود: نویزا باک برزیلی، ماری بلانکو کلمبیایی، ماگدالنا رودریگز ونزوئلایی و بروک مایو و کاترین نیسبت آمریکایی‌ که در این رقابت‌ها کمک داور خواهند بود.

2026487

کنفدراسیون آمریکای جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تعهد مهمی است که از سال 2016 توسط این فدراسیون گرفته شده است و هدف آن حمایت از توسعه و حرفه‌ای بودن بیشتر عناصر زن در داخل و خارج از زمین و ترویج برابری جنسیتی است.

در سال 2021، آلوز اولین زنی بود که در یک تورنمنت بزرگ مردان که توسط فدراسیون بین المللی (فیفا) سازماندهی شده بود، داوری کرد و در جام جهانی باشگاه‌ها حضور داشت، در حالی که بعد از آن، باک و نیسبت در مسابقات جام جهانی 2022 قطر شرکت کردند. همچنین بنسو، مایو و نیسبت نیز در میان کادر داوری در بازی‌های المپیک تابستانی که اواخر امسال در فرانسه برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت.