به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام، سرمربی استقلال پس از اینکه آبی ها صدر جدول را از دست دادند و شرایط خاصی را در کورس قهرمانی تجربه می‌کنند، صحبت‌های مهمی را با اصحاب رسانه انجام داد که مشروح آنرا می خوانید:

*از روز اول گفتم تا روز آخر می‌جنگیم
به هر حال دو هفته از لیگ مانده و تمام تمرکزمان روی دو بازی باقی مانده است تا انشاالله بهترین عملکرد را داشته باشیم. از روز اول اگر خاطرتان باشد گفتم تا روز آخر می‌جنگم. زحمت‌تان را می کشیم و تلاش مان را می‌کنیم ولی هیچ قولی برای قهرمانی ندادم‌. گفتم ۱۳ بازیکن هم داشته باشیم برای قهرمانی می جنگم و بهتر است حرف‌ها و فیلم‌های مرا مرور کنید. الان هم برنامه ما هیچ تغییری نکرده است و می‌جنگیم تا آخرین روز. روزی که باهم شروع کردیم قول دادیم بجنگیم و زحمت بکشیم.

*افراد کوچک باشگاه دوست داشتند استقلال را کوچک کنند
دوستان خیلی‌ها نمی‌خواستند این تیم نتیجه بگیرد و گفتند پنجم و سیزدهم بشود. من از روز اول گفتم اینجا استقلال است و باشگاه بزرگی است و نباید کوچکش کنیم ولی کسانی که در این باشگاه کوچک بودند دوست داشتند باشگاه را کوچک کنند ولی اجازه ندادیم. به کمک هواداران و بازیکنان‌مان زحمت‌مان را کشیدیم و الان هم تا لحظه آخر نمی‌گذاریم آب خوش از گلوی کسی پایین برود؛ تو فوتبال را می گویم به خاطر اینکه باید تلاش کنیم و ۲ بازی را ببریم. قطعا رقیب تحت فشار هست و مطمئنم که بعد از دو تا بازی جام قهرمانی برای ما و هواداران‌مان است.

2026732

*بعد از بازی نساجی اظهارات بازیکنان همراه با ناامیدی بود اما الان به نظر می‌رسد از لحاظ روحی ریکاورید شدید؟
اینجوری نیست و ناکامی وجود نداشت. من صحبت‌هایم را عینا تکرار می‌کنم، شما بروید قضاوت بازی سپاهان و پرسپولیس را ببینید. پرسپولیس و ملوان را ببینید. بازی ما را با رفسنجان و نساحی ببینید. بحث آن روزمان کاملا درست و فنی بود به خاطر اینکه با این اتفاقاتی که داور رقم می‌زند مگر می‌شود قهرمان شد؟ در زمین تیم را می‌بینید، از روز اول همین بودیم و الان هم همینیم. نه ما و نه هواداران حق ناامیدی نداریم. هیچکدام از بازیکنان من حق ندارند یک روز بد تمرین کنند و یک روز بد بازی کنند. این همه هوادار داریم که جان و زندگی‌شان را برای بازیکن گذاشته است.

*ما نباید شرمنده باشیم، به ناحق آمدیم دوم
نکته دوم، تیمی که باید شرمنده باشد ما نیستیم. تمام بازیکنان و کادر زحمت‌شان را کشیدند. کسان دیگری باید شرمنده باشند که شرایط را سخت کردند وگرنه تا الان قهرمان شده بودیم و جشن‌مان را هم گرفته بودیم. ۶ تا تیم از ما بیشتر هزینه کردند. شما تیم ما را دیدید که چه بلایی سر بازیکنان‌مان آمد که قرارداد ۸ میلیاردی را کرد ۱ میلیارد. بازیکن داشتیم قراردادش را کرد ۱۵۰ میلیون تومان‌ به خاطر اینکه بتواند سقف را رعایت کند و نیم فصل گذاشت از تیم‌مان رفت. این اتفاقات پدر تیم ما را در آورد ولی اینجا در کارمان با استقلال اصلا تعارف و شوخی نداریم. برای استقلال تمام وجودم را می‌گذارم و بازیکن هم باید وظیفه‌اش را انجام دهد. ما اینجا یک وظیفه داریم که آن هم جنگیدن برای استقلال تا روزی است که این پرچم دست‌مان است و روزی که دست یکی دیگر بود آرزوی موفقیت می‌کنیم. مطمئن باشید این تیم تا روز آخر می‌جنگد و زحمتش را می‌کشد و به امید خدا اتفاقات خوب فوتبالی بیفتد تا ما حق مان را بگیریم چون به نظرم الان به ناحق آمدیم دوم.

2026734

تکمیل میشود...