به گزارش "ورزش سه"، تکلیف تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان لیگ امارات در فاصله یک هفته تا پایان مسابقات مشخص شده و در حال حاضر تنها تکلیف یک تیم از دو تیم سقوط کننده به دسته پایین‌تر مشخص نشده است.

جایی که تیم‌های خورفکان و الامارات رقابت تنگاتنگی برای حفظ سهمیه خود در فصل بعد ادنوک لیگ دارند. نکته جالب اینکه هدایت تیم الامارات که در حال حاضر از ۲۳ بازی ۱۷ امتیاز کسب کرده و در رتبه سیزدهم قرار دارد بر عهده والتر زنگای سرشناس ایتالیایی و کاپیتان آنها نیز آندرس اینیستا است.

آن‌ها برای حفظ سهمیه تیم قدیمی اماراتی پنج امتیاز کمتر از خورفکان ۲۳ امتیازی دارند با این تفاوت که تا پایان لیگ شاگردان زنگا ۳ بازی پیش رو دارند اما تیم فکان تنها در یک بازی فرصت امتیازگیری دارد.

2027033

یاران اینیستا در سه بازی آینده به ترتیب باید دو بار به مصاف تیم البطائح (یک بازی معوقه از دور رفت) و العینی بروند که به تازگی بر بام قاره کهن ایستاده است.

تیم خورفکان نیز در تنها شانس باقی مانده برای حفظ سهمیه خود در خانه به مصاف تیم اتحاد کلبایی می‌رود که مهدی قایدی را در ترکیب خود می‌بیند.

ماندن احتمالی تیم الامارات در ادنوک لیگ در صورتی که به وقوع بپیوندد می‌تواند یکی از دستاوردهای بزرگ زنگا در سال‌های اخیر مربیگری خود باشد چرا که این مربی تاکنون اختلاف ۱۰ امتیازی با تیم دوازدهم را به پنج امتیاز (با دو بازی کمتر) کاهش داده و از زمان پذیرفتن هدایت الامارات نتایج خوبی با این تیم گرفته است.

2027032

آندرس اینیستا نیز تا اینجای مسابقات ۱۸ بازی برای تیمش به میدان رفته و موفق به ثبت ۵ گل و یک پاس گل برای سبزپوشان شده است. در صورت سقوط این تیم به دسته پایین‌تر فوق ستاره سابق بارسلونا و تیم ملی اسپانیا از این تیم جدا خواهد شد.