به گزارش "ورزش سه"، نفتی‌ها که امروز در دیداری دشوار در فولادشهر مقابل ذوب‌آهن قرار گرفته بودند، در نهایت با شکست مقابل حریف سبزپوش وداع تلخی از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران داشتند تا رسما اولین سقوط‌کننده لیگ برتر به دسته اول باشند.

این اتفاق در شرایطی است که فراز کمالوند، سرمربی تیم آبادان، پس از پایان بازی هفته‌ گذشته مقابل شمس‌آذر این پیش‌بینی را انجام داده بود که نفت با توجه به شرایط به احتمال زیاد به دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد و شانسی برای معجزه این تیم وجود ندارد.

جالب اینکه فراز خود امسال به عنوان مدیرعامل، عامل صعود تیم خیبر خرم‌آباد به لیگ برتر شده و این باشگاه لرستانی به احتمال زیاد به عنوان تیم اول با مربیگری رضا مهاجری به لیگ برتر صعود خواهد کرد.

2027652

آبادانی‌ها در این فصل با عبدالله ویسی شروع کردند و سپس با تغییرات فنی و با حضور سهراب بختیاری‌زاده به دنبال تغییر شرایط بودند که این اتفاق به جایی نرسید و با حضور فراز کمالوند هم در نهایت آنها نتوانستند از مهلکه سقوط فرار کنند. حالا نفت در فاصله یک هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر سقوط خود را به دسته پایین‌تر قطعی کرد تا پس از سال‌ها دوباره از جمع برگزيدگان فوتبال ایران جدا بشود.

نفتی‌ها پس از صعود به رقابت‌‌های لیگ برتر نزدیک به یک دهه در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور داشتند و در بعضی از سال‌ها هم نتایج خوبی گرفتند، اما در نهایت آنها دوباره به لیگ دسته اول بازمی‌گردند تا با خودیابی مسیر بازگشت به جایی را که به آن تعلق دارند، کلید بزنند.