به گزارش ورزش سه، بازی با تراکتور آخرین میزبانی صنعت نفت در لیگ برتر خواهد بود و فصل آینده این تیم باید در لیگ یک برای بازگشت به لیگ برتر فوتبال تلاش کند، اتفاق تلخی است که دیگر شعار معروف "آبادان برزیلته" با نجوای خاص هواداران صنعت در لیگ برتر شنیده نخواهد شد!

به نظر نمی‌رسد که در بازی با تراکتور هم هیچ‌کدام از هواداران صنعت نفت حس و حال سردادن شعارهای معروف خود را داشته باشند و اگر هواداری در ورزشگاه حضور پیدا کند برای انتقاد و گلایه روی سکوها حاضر شود.

البته با توجه به علاقه عمیقی که مردم آبادان به تیم صنعت نفت آبادان دارند شاید با حضور در ورزشگاه آخرین حضورشان در لیگ برتر را از نزدیک تماشا کنند و این تصویر را در ذهن خود نگه‌دارند تا زمان بازگشت به لیگ برتر، اتفاقی که آنقدر ساده نیست که شاید خیلی زود رقم بخورد، تیم‌های لیگ برتری مانند ملوان، سایپا و ... مدت زیادی از سطح اول فوتبال ایران دور بودند و برای بازگشت به لیگ برنامه‌ ریزی طولانی کردند، ملوان بعد از چند فصل به لیگ برتر بازگشت و تیم‌هایی مانند سایپا و فجر در تلاش هستند تا این اتفاق را رقم بزنند و صنعت نفت هم به جمع آنها اضافه خواهد شد.

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ صنعت نفت صعودش به لیگ برتر را قطعی کرد و بعد هشت سال حضور در لیگ برتر، 8 خرداد 1403 سقوطش به لیگ آزادگان قطعی شد تا رویاپردازی آبادانی‌ها در لیگ برتر فعلا به پایان برسد و در سطح دیگری از فوتبال با اهدافی متفاوت حضور پیدا کنند.