به گزارش "ورزش‌ سه"، معمولا روال لیگ‌ها و تورنمنت‌های مختلف در سراسر دنیا و در راس آنها مسابقات جام جهانی، یورو و همین‌طور مسابقات باشگاهی به این شکل برگزار می‌شود که تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها به سهم موفقیتی که کسب می‌کنند از جوایز مالی بهره‌مند می‌شوند ولی به شکل عجیبی به نظر می‌رسد قرار نیست این موضوع در فوتبال ایران نهادینه شود.

این سوالی بود که یکی از خبرنگاران در حاشیه جلسه اعضای هیئت رئیسه فدراسیون از هدایت ممبینی پرسید که دبیرکل فدراسیون به شکل مبهمی به این سوال پاسخ داد و گفت: «این را اجازه بدهید... اگر بوده دادیم دیگر.»

او در ادامه در واکنش به این سوال که فدراسیون از محل جرایم درآمد خوبی داشته و از این طریق می‌تواند به تیم‌ها جایزه بدهد توضیح داد: «خب آن جرایم که... اگر درآمد فدراسیون فوتبال از حق پخش باشد، براساس رنکینگ بین تیم‌ها پخش می‌شود. البته قرار شده مشوق‌هایی در نظر گرفته بشود.»

به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی عدم انگیزه در تیم‌های میانه جدولی که نه شانس قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی دارند و نه خطر سقوط تهدیدشان می‌کند همین موضوع باشد؛ موضوعی که با درنظر گرفتن پاداش‌های مالی می‌تواند به طور کلی از بین برود و تمام تیم‌ها با انگیزه تا پایان مسابقات برای گرفتن جایگاه بهتر با تمام وجود تلاش کنند.