به گزارش "ورزش سه"، اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای انجام دو دیدار مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ازبکستان و هنگ کنگ آغاز شده و در لیست بازیکنان مورد نظر امیر قلعه‌نویی یکی از غایبان مورد بحث برای فوتبال دوستان ایرانی، رامین رضاییان است.

مدافع باتجربه سپاهانی‌ها که در لیگ بیست و سوم با عملکرد مثال زدنی خود یکی از بهترین فصل‌های فوتبالی را خود پشت سر گذاشته بود، با قلم قرمز قلعه‌نویی مواجه شد تا از حالا نگاه‌ها به جانشین‌های او باشد: صالح حردانی و آریا یوسفی!

مصدومیت صادق محرمی و دوری رامین رضاییان از تیم ملی، باعث شده تا زوج متفاوتی را در لیست ببینیم. حردانی ۲۵ ساله در تیم نکونام، برای استقلال سنگ تمام گذاشت و اگر چه ثابت کرده که می‌تواند از نظر فنی وضعیت مطلوبی داشته باشد اما حردانی به نظر می‌رسد گزینه نخست کادرفنی برای بازی کردن در این پست باشد.

صالح حردانی که در دوران حضور اسکوچیچ بر روی نیمکت تیم ملی ایران بیشتر به اردوی‌های تیم ملی دعوت می‌شد و حتی در آن مقطع در دو بازی مقدماتی جام جهانی 2022 در برابر تیم‌های سوریه و امارات به میدان رفت، برای بازی با ترکمنستان، جای صادق محرمی مصدوم را گرفت و در حضور رامین رضاییان، به ترکیب اصلی تیم ملی رسید. او در چهارمین بازی ملی‌اش، با یک سانتر دقیق، محمدحسین کنعانی‌زادگان را در موقعیت گلزنی قرار داد تا این ملی پوش استقلالی نشان دهد که به تیم ملی فوتبال ایران در مسیر رسیدن به جام ۲۰۲۶ می‌تواند کمک کند.

2029724

آریا یوسفی دیگر نامی است که در لیست حضور دارد و همبازی رامین رضاییان در سپاهان اصفهان، زیر نظر مورایس فصل بسیار چشمگیری داشت و مصدومیت سختش پیش از اردوی تیم ملی در نوروز ۱۴۰۳، عاملی بود تا از لیست کنار برود اما حالا مجددا این شانس را دارد تا برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان برود.

او بهترین پاسور فصل سپاهان بود و با اینکه توانایی بازی در هر دو کانال کناری زمین را دارد، مشخصا نظر دستیاران قلعه‌نویی بر استفاده از او در سمت راست خواهد بود.آریا در این فصل 4 گل و 4 پاس گل ارسال کرده و دو پا بودن این پسر دهه هشتادی، باعث می‌شود تا به فکر رقابتی جذاب بین صالح و آریا باشیم.

2029723