به گزارش "ورزش سه"، لیست اولیه تیم ملی فوتبال فرانسه جهت شرکت در المپیک تابستانی پاریس منتشر شد. 

کیلیان امباپه که از مدت‌ها پیش زمزمه‌هایی در خصوص حضور او در المپیک شنیده می‌شد، در این لیست حضور ندارد و بنابراین یورو ۲۰۲۴ تنها تورنمنت ملی این ستاره ۲۵ ساله در تابستان خواهد بود. خواسته رئال مادرید مبنی بر این که به هیچ یک از بازیکنانش اجازه حضور در المپیک را نمی‌دهد، برآورده شد و اورلین شوامنی و ادواردو کاماوینگا هم در میان المپیکی‌ها حضور ندارد.

2004510

در لیست اولیه منتخب تیری آنری، سرمربی تیم ملی المپیک فرانسه، نام‌های مطرحی چون ماتیس تل از بایرن مونیخ، مایکل اولیسه و ژان فلیپ ماتتا از کریستال پالاس، الکساندر لاکازت از لیون و ... دیده می‌شوند.

تیری آنری در مورد فهرست اولیه تیم المپیک فرانسه گفت: «لیست کاملا مشخص است، اما در به روی کسی بسته نیست و همچنان تا لیست نهایی امکان دعوت برخی دیگر وجود دارد و برخی نیز ممکن است کنار گذاشته شوند. این فهرست می‌تواند تغییر کند.»

2004509

آنری ادامه داد: «ما نمی‌دانیم که از الان تا 3 جولای چه اتفاقی ممکن است بیفتد. لیست کاملا واقعی است، اما گفتم که درهای تیم به روی همه باز است و کسی نباید ناامید شود. من هنوز از باشگاه‌های فرانسوی پاسخ رد نگرفته‌ام و مانعی برای حضور بازیکنانشان ایجاد نکرده‌اند ولی باشگاه‌های غیرفرانسوی موضع دیگری نشان داده‌اند و قابل درک است. من ناامید یا شگفت‌زده نیستم. باشگاه‌ها از حق قانونی خود استفاده کرده‌اند. اگر به باشگاهی این فرصت را بدهید که نه بگوید، کار برای من پیچیده می‌شود. از زمان دانشگاه، این همه پاسخ رد نگرفته بودم.»

وقتی از آنری در مورد دعوت نکردن امباپه سوال شد، او گفت: «اصلا مذاکره‌ای با رئال انجام نشد. ما پرسیدیم او می‌تواند دعوت شود و بلافاصله پاسخ رد دادند و همین. دیگر تمام شد.»