به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران در بازی با هنگ‌کنگ به استفاده از عمق دفاع این تیم پافشاری زیادی داشت و از این منطقه بارها خطر ایجاد کرد و موفق شدند دروازه حریف را با خطر روبه‌رو کنند.

مهدی طارمی و سردار آزمون با حرکات انفجاری که به عمق دفاع حریف انجام می‌دادند هافبک‌ها و وینگرهای تیم ملی را در شرایط ارسال پاس در عمق قرار می‌دادند و آنها هم با دید خوب و مشخصا حرکات تمرین شده این دو بازیکن را صاحب توپ می‌کردند.

اما از نکات جالب این تاکتیک بازی بدون توپ دو مهاجم فوق‌العاده تیم ملی بود که با حرکت‌های ناگهانی فضای کافی برای هم تیمی خود ایجاد می‌کردند تا در موقعیت تک به تک قرار بگیرد و بتواند قلب دفاع حریف را هدف قرار دهد، سردار آزمون که یک گام جلوتر از مهدی طارمی بازی می‌کرد در اکثر صحنه‌ها با فضاسازی برای طارمی این بازیکن را در موقعیت گلزنی قرار داد و در نهایت این تاکتیک جواب داد و دو گل و یک پنالتی به همین شکل به دست آمد.

2030927

در کنار فرصت‌های خوبی که برای دو مهاجم تیم ملی ایجاد می‌شد مدافعان کناری و وینگرهای تیم ملی هم با فضاسازی مهاجمان هدف در موقعیت‌های خوبی قرار گرفتند اما موفق به گلزنی نشدند اما مهدی قایدی با پاس خوبی که برای مهدی طارمی ارسال کرد روی یکی از گل‌های ایران تاثیرگذار بود.

تیم ملی در این مسابقه روی ارسال از جناحین طرح و برنامه خاصی نداشت و بیشتر عمق دفاع حریف را هدف قرار داده بود و در نهایت با پافشاری روی این تاکتیک توانست 4 گل مقابل حریف خود به ثمر برساند.

دیدار تیم‌های ملی ایران و هنگ‌کنگ با نتیجه چهار بر دو به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.