به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های یورو 2024 هفته آینده آغاز خواهد شد و شوچنکو که ریاست فدراسیون فوتبال اوکراین را برعهده دارد، از آمادگی این تیم برای این رقابت‌ها صحبت کرد.  او همچنین وضعیت باشگاه سابقش، میلان، را به دقت دنبال می‌کند.

روسونری به دنبال یک مهاجم جدید برای پنجره نقل و انتقالات تابستانی است و به نظر می‌رسد یوشوا زیرکزی از بولونیا را به عنوان گزینه اصلی خود برای این نقش در نظر گرفته‌اند، در حالی که گزینه‌های دیگری مانند سانتیاگو خیمنس از فاینورد نیز در نظر گرفته شده‌اند.

در همین حال، آنتونیو کونته به طور رسمی هدایت ناپولی را برعهده گرفته و در حال حاضر مشغول برنامه ریزی برای نقل و انتقالات باشگاه با اورلیو دی لورنتیس است. گزارش‌ها حاکی از آن است که او مشتاق است دوباره با لوکاکو که پس از یک سال قرضی با رم به چلسی بازگشته است، متحد شود.

شِوا در صحبت با لاگاتزتا دلو اسپورت ابتدا در مورد وضعیت فوتبال اوکراین در ۱۲ ماه گذشته صحبت کرد.
«سال فوق العاده‌ای بود. ما با وجود جنگی که دو سال و نیم به طول انجامیده، دو فصل را به پایان رساندیم و برای اولین بار، تیم ملی ما نیز به المپیک راه یافت. ما استادیوم‌های زیادی داریم که فرو ریخته‌اند، اما مقاومت می‌کنیم و هنوز کسانی هستند که روی فوتبال سرمایه گذاری می‌کنند. برای ما، عبارت "نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم" وجود ندارد. ما پیامی قوی ارسال می‌کنیم، اوکراین می‌خواهد زندگی کند و پیشرفت کند، ما فقط به مقاومت فکر نمی‌کنیم.»

1960588

او در مورد اهداف تیم ملی اوکراین در مسابقات قهرمانی اروپا صحبت کرد: «بالا آمدن از گروه، فکر می‌کنم این یک شاهکار در دسترس ماست، بعد خواهیم دید. ما جوان‌ترین تیم در مسابقات هستیم، اما شانس داریم. و انگیزه زیادی داریم که برای ملتی بازی می‌کنیم که هرگز تسلیم نمی‌شوند.»

شِوا که ریاست فدراسیون فوتبال اوکراین را برعهده دارد، در مورد فوتبال این کشور گفت: «من به ایجاد یک سیستم علاقه‌مندم، ما بازیکنان جوان خود را در همه جا زیر نظر داریم. ما به کارکنانی نیاز داریم که به همه چیز توجه کنند. چیزی که بیشتر از همه به آن می‌بالم، رشد همه تیم‌ها حتی در سطح جوانان است. اکنون بسیاری از بچه‌های ما خارج از اوکراین بازی می‌کنند، شرایطی که باعث شده آنها رشد کنند.»

از او پرسیده شد که آیا پائولو فونسکا انتخاب درستی برای میلان بوده است؟
«می‌توانم بگویم که پائولو در اوکراین عملکرد خوبی داشت و تأثیرگذار بود. او فردی باصلاحیت و محترم است. یک فرد جدی. نمی‌دانم برنامه‌های میلان چیست و برنامه‌های او چیست. آنها در موردش صحبت خواهند کرد.»

1956430

شِوا در مورد جستجوی مهاجم جدید توسط روسونری صحبت کرد.
«بعد از خروج ژیرو منطقی به نظر می‌رسد. ژیرو، یک مهاجم نوک واقعی، در میلان هم کارهای فوق العاده‌ای انجام داد. جایگزینی او کار آسانی نخواهد بود. بدون او، به یک مهاجم واقعی دیگر نیاز خواهیم داشت که بتواند 16-17 گل را تضمین کند. مشکل تیم در اوقات اخیر کمبود مهاجمان گلزن بوده است.»

همچنین از او در مورد احتمال حضور لوکاکو در ناپولی سوال شد.
«ما ویژگی‌های لوکاکو را می‌شناسیم. همانطور که گفتم، بستگی به نحوه بازی سرمربی دارد.»
در نهایت، شِوا در مورد تیم‌های مورد علاقه خود برای مسابقات قهرمانی اروپا صحبت کرد.
«انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان که تغییرات زیادی دارند. اما بلژیک، کرواسی و اتریش هم که بسیار مستحکم هستند، تیم‌های خوبی هستند.»