به گزارش "ورزش سه"، محمد جواد پاینده مدیر رسانه‌ای باشگاه مس رفسنجان در توضیح مسئله احتمال سقوط این تیم به دسته پایین‌تر با برنامه وقت اضافه رادیو ایران گفتگو کرد و در این مورد گفت: اساسا در این پرونده شرکت مس شاکی بوده و مبنای گزارش‌ها بوده. وظیفه هر باشگاهی است که وقتی تخلف یا ابهامی می‌بیند گزارش دهد و ما این روند را به درستی انجام دادیم. ابتدا باید دید که آیا این شایعاتی که در خصوص سقوط مس منتشر شده، مستند به مفاد قانونی است؟ آیا سندی در خصوص تغییر نتیجه بازی وجود داشته که چنین مسائلی را مطرح می‌کنند؟

او ادامه داد: اولا که مرجع قضایی باید در این موارد تصمیم‌گیری کند و قوه قضاییه همچنین ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مرجع تصمیم‌گیرنده هستند و کسی نباید در این موارد موضع‌گیری کند. غیرحرفه‌ای و غیراخلاقی است که برخی از باشگاه‌ها مکاتبه کنند تا این اتفاق بیفتد. این مسئله برای ۴ سال پیش بوده و طبیعتاً شامل مرور زمان می‌شود و از جهتی هیچ ارتباطی به تیم  فعلی ندارد. بخشی از این اتفاقات تحرکات رسانه‌ای است.

پاینده تاکید کرد: یک تیم نتوانسته به لیگ برتر صعود کند، مدعی شده، یک تیم نتوانسته در لیگ برتر بماند، مدعی شده و یک تیم از لیگ دسته دوم هم نامه داده که مس را بیندازید؛ این اصلا فیرپلی نیست.

نماینده این باشگاه توضیح داد: وقتی مرجع قضایی رسیدگی به پرونده یک باشگاه را در این سطح بررسی می‌کند و به صورت صریح و شفاف بیان می‌کند، طبیعتاً مستنداتی هم دارد و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال هم بر مبنای شواهد و مستندات تصمیم می‌گیرند این دخالت‌ها هیچ تاثیری ندارد. نقشی که باشگاه مس داشته در قبال تخلفات مالی بوده و گزارشات مربوطه بررسی شده و حالا مرجع قضایی می‌گوید چه کسی متخلف بوده.

او در مورد جو پیرامون اردوی مس رفسنجان در پیش از بازی با آلومینیوم اراک گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست که این مسائل تاثیری در اراده و انگیزه تیم ما داشته باشد. باشگاه افتخار می‌کند که در خط مقدم مبارزه با فساد بوده در حالی که ممکن است در جای دیگر در این موارد سکوت ‌کنند. بخشی از این اخبار، تحرکات رسانه‌ای است و منبع موثقی نداشته و می‌خواستند روی تیم ما تاثیرگذار باشند که قطعا چنین نخواهد شد و ان‌شاءالله یک بازی خوب را انجام خواهیم داد.