اصغر طالب نسب بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، با اشاره به بازی حساس پرسپولیس مقابل سپاهان درباره دیدار پیش روی این تیم مقابل فولاد خوزستان در اهواز اظهاراتی را مطرح کرد.

استقلال به سختی توانست شهرخودرو را شکست بدهد. چرا چنین وضعیتی برای تیم صدرنشین به وجود آمد؟

پیش ‌بینی می‌کردیم که بازی با شهرخودرو به این شکل گره بخورد. شهرخودرو در پایین جدول، کورسوی امیدی برای لیگ برتری ماندن داشت و برای همین میخواست هر طور شده استقلال را شکست بدهد. آنها ۳ بازی سنگین دیگر هم با پرسپولیس، فولاد و سپاهان دارند، بنابراین این بازی برایشان حساسیت زیادی داشت و می‌خواستند خودشان را در بازی پخش مستقیم و مهمی نشان بدهند. برای همین بهتر از همیشه فوتبال بازی کردند.

اما برخی کارشناسان هم معتقد بودند استقلال تیمی نبود که در اصفهان مقابل سپاهان به میدان رفت؟

با شما موافقم که بازی تیم استقلال مقابل شهرخودرو چنگی به دل نمی‌زد. مثل همیشه جاندار و قدرتمندانه فوتبال نکرد. البته اینها چندان مهم نیست، چون استقلال قهرمانی اش مسجل است. قبلاً هم گفته بودم. اما بازی با فولاد برای این تیم تا حدودی سخت است.

مسابقه استقلال و فولاد در اهواز را چطور پیش بینی می‌کنید؟

خدا کند نتایج استقلال تداوم قبلی‌اش را داشته باشد چون این بازی بدون شک سخت ترین بازی استقلال در طول این فصل به شمار می‌رود.

چطور؟

از چند جهت! فولاد در لیگ قهرمانان آسیا ثابت کرد چه تیم سازمان یافته‌ای است. از طرفی جواد نکونام نیم نگاهی به نیمکت استقلال دارد. همچنین تیمش در ۵ بازی اخیر ۴ برد و یک مساوی داشته و در سه دیدار آخرش برنده شده است. آنها شانس گرفتن سهمیه آسیایی را هم دارند و از همه مهمتر در خانه خودشان به زمین می‌روند. اینها همه می‌تواند عواملی باشد که بازی استقلال را سخت ترین بازی این فصلش کند.

مثلث هجومی فولاد متشکل از پاتوسی، پریرا و ساسان انصاری را چطور می‌بینید؟

شاید مثلث آنها از نظر نفری جزو سه تیم اول لیگ برتر هم نباشد. می‌توان گفت تیم‌هایی مثل نساجی یا سپاهان از نظر نفری در جلو بهتر از فولاد هستند. فولاد بازیکنی ندارد که آن جلو برایش بازی را دربیاورد اما به شکل کلی و تیمی فولاد یک تیم منسجم و با برنامه است. اینها همه به خاطر حضور جواد نکونام است.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

جواد نکونام فوتبال را خوب بلد است. او هم در سطح اول ملی بازی کرده، هم در اروپا در بالاترین سطح فوتبال دنیا به میدان رفته و هم با مربیان بزرگ زیادی سر و کله زده است. بنابراین تیمش به لحاظ کار تیمی عالی کار می‌کند. همین نفرات در ابتدای فصل در اختیار عبدالله ویسی بودند اما دیدیم وضعیت فولاد چه شد ولی یک نفر مثل جواد نکونام به خوبی می‌داند چطور با این بازیکنان رفتار کند و از آنها فوتبال بگیرد. برای همین کار استقلال سخت است.

درباره خوشحالی استقلالی‌ها بعد از شکست تیم شهرخودرو نظرتان چیست؟

این شادی به خاطر زیاد شدن دوباره اختلاف امتیازی با پرسپولیس بود. اگر پرسپولیس این هفته مقابل سپاهان امتیاز بدهد یا شکست بخورد و استقلال بتواند فولاد را شکست بدهد فاصله دو تیم به 9 امتیاز افزایش پیدا می‌کند و حتی می‌توان در همان اهواز به استقلال جام داد. برای همین موضوع بود که استقلالی‌ها تا این اندازه خوشحال بودند. برای این بود فرهاد مجیدی به آن شکل روی چمن تکل بست. چون بالاخره کادر فنی با احتساب مسابقات دیگر رقبا برای خودشان حساب کتاب می‌کنند.

پیش بینی شما از نتیجه بازی استقلال چیست؟

استقلال حتما با تمام قدرت به میدان می‌رود ولی حتی اگر مساوی هم بگیرد خللی در پروسه قهرمان شدنش ایجاد نمی‌شود. من می‌گویم حتی اگر ببازد هم مشکلی برایش به وجود نمی‌آید. گرچه امیدوارم این اتفاق نیفتد.