به گزارش "ورزش سه"، بازی‌های لیگ برتر در حالی دنبال می‌شد که پس از شیوع کرونا، تیم‌ها اجازه استفاده از 9 بازیکن ذخیره را داشتند و محدودیتی برای بهره‌مندی از مهره‌های جوان یا بزرگسال برای آنها اتخاذ نشده بود که حالا این کار انجام گرفت.

سازمان لیگ قبل از شیوع کرونا در مدت حدود دو، سه فصل به سرمربیان این اجازه را داد تا علاوه بر هفت بازیکن ذخیره، دو مهره زیر 23 سال هم در فهرست نفرات خود قرار بدهند ولی پس از کرونا، این محدودیت برداشته شد و 9 بازیکن ذخیره در لیست تیم‌ها وجود داشت که حالا دوباره محدودیت قبلی برگشت.

تیم‌های فوتبال ایران تا پایان فصل 03-1402 و طی چهار سال متوالی این اجازه را داشتند که در لیست ذخیره خود 9 بازیکن ذخیره داشته باشند، اما حالا سازمان لیگ تاکید کرده که فقط هفت بازیکن بزرگسال باید روی نیمکت بنشینند و دو بازیکن دیگر باید زیر 21 سال باشد.

در بند 8 ماده 36 قوانین جدید سازمان لیگ که سه فصل ادامه خواهد داشت، عنوان شده: «در تمام مسابقات، تعداد بازیکنانی که می‌توانند روی نیمکت حضور داشته باشند ٩ نفر هستند که در راستای جوان‌سازی لیگ باید دو نفر از بازیکنان ذخیره به بازیکنان زیر ٢١ سال اختصاص یابد.»