به گزارش "ورزش سه"، استقلالی‌ها در شرایطی وارد بازار نقل و انتقالات شده‌اند که چهار بازیکن خارجی این تیم یک فصل دیگر قرارداد دارند. گوستاوو بلانکو، رافائل سیلوا، منتظر محمد و جلال‌الدین ماشاریپوف چهار بازیکن خارجی تحت قرارداد استقلال هستند که هنوز اعلامی برای بازگشت به ایران به آنها نشده است.

با توجه به اینکه دو بازیکن بوسنیایی هم به عضویت استقلال درآمده‌اند و سهمیه خارجی‌های لیگ برتر کاهش داشته، قطعا از بین خارجی‌های گذشته یک یا دو نفر باید از لیست استقلال خارج شوند.

منتظر محمد عراقی به احتمال فراوان اولین خارجی‌ای است که قراردادش را فسخ خواهد کرد یا به طور قرضی جدا خواهد شد. همچنین وضعیت گوستاوو بلانکو هم با وجود اعلام آمادگی این بازیکن به طور دقیق مشخص نیست.

با این حال بلانکو، ماشاریپوف و رافائل سیلوا در انتظار تهیه بلیت بازگشت به تهران از سوی باشگاه استقلال هستند. این سه بازیکن به قرارداد خود پایبند هستند و منتظرند تا هر زمانی باشگاه برای آنها بلیت تهیه کند به ایران برگردند و در تمرینات حاضر شوند.

این در حالی است که کادرفنی و مدیریت استقلال هنوز تصمیم قطعی و نهایی خود را درباره بازیکنان خارجی اتخاذ نکرده‌اند و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی درباره نفرات غیرایرانی استقلال رخ خواهد داد.