به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی سوئیس امشب پس از از دست دادن برتری ۱-۰ در مقابل انگلیس، در ضربات پنالتی مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. پس از پایان بازی، مورات یاکین به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

او ابتدا گفت:«این شکست دردناک است. ما تلاش زیادی کردیم و فرصت‌های زیادی خلق کردیم. برای بازیکنان و کشورمان ناراحتم. انگلیس فرصت‌های زیادی نداشت و ما چندین فرصت خوب ایجاد کردیم. ما مستحق بازگشت به خانه نیستیم اما می‌توانیم به عملکردمان افتخار کنیم.»

یاکین همچنین افزود:«ما دیگر نیازی به پنهان کردن بعضی صحبت‌ها نداریم. ما به دلیل اینکه امروز به اندازه کافی خوب نبودیم، حذف شدیم. ضربات پنالتی به شانس بستگی دارد و ما آن را نداشتیم. ما مشکلات زیادی برای تیم‌های بزرگ ایجاد کردیم، بنابراین با سربلندی مسابقات را ترک می‌کنیم.»

2051257

در مورد عملکرد آکانجی و از دست دادن ضربه پنالتی‌اش، یاکین گفت:«هیچ کلمه‌ای برای دلداری دادن به او وجود ندارد. من از او برای عملکرد و رهبری‌اش در تیم تشکر کردم. یک ناراحتی عمیق وجود دارد و همه ما باید آن را تحمل کنیم. اما همچنین احساس افتخار زیادی داریم. به طور کلی، این یک تورنمنت بسیار موفق بود.»

در خصوص گرانیت ژاکا، یاکین بیان کرد:«او با درد بازی می‌کرد. او در اوایل بازی مقابل ایتالیا آسیب دید و این هفته خیلی تمرین نکرد. برای من معجزه است که او امروز بازی کرد. این موضوع نشان‌دهنده شخصیت و اراده اوست. در برخی لحظات نتوانست پاس‌های بلند را بدهد چون اذیت می‌شد اما او شایسته تقدیر بسیار زیادی است.»