به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی انگلیس طلسم ضربات پنالتی را پشت سر گذاشته و حالا توانسته است با پیروزی برابر تیم ملی سوئیس راهی مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ شود. این در حالی است که آنها در فاصله نیمه نهایی ۱۹۹۶ تا یک چهارم نهایی ۲۰۱۲ در تمامی ضربات پنالتی شکست خورده بودند. 

با این حال، آنها حالا یکی از سه تیم صعود کرده به مرحله نیمه نهایی هستند و بار دیگر موفق به شکست دادن سوئیس شده‌اند. هرچند نباید فراموش کرد که تیم ملی انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۴ در ضربات پنالتی برابر تیم ملی ایتالیا شکست خورد و امیدوار است که بتواند این ناکامی را جبران کند. 

هر پنج بازیکن انگلیس که پشت توپ قرار گرفتند موفق به گل زدن شدند: کول پالمر، جود بلینگام، بوکایو ساکا، ایوان تونی و ترنت الکساندر آرنولد. این بار گرت ساوت‌گیت بر خلاف فینال یورو ۲۰۲۰ از کسی نخواست که داوطلبانه پنالتی بزند، بلکه خودش آنها را با دقت انتخاب کرد. 

2051243

ترنت الکساندر آرنولد در این باره گفت: «ما خیلی تمرین کردیم. وقتی مربی به من گفت که باید پنالتی بزنم به هیچ وجه نگران و مضطرب نبودم. برعکس، از آن لذت هم بردم. می‌دانستم چطور باید این کار را انجام دهم.»

داستان پشت ضربات پنالتی همیشه جذاب است و با این واقعیت شروع می‌شود که پنالتی‌زن اصلی انگلیس که هری کین است در ترکیب حضور نداشت. او به دلیل مصدومیت در وقت اضافه دوم جایش را به ایوان تونی داد و پس از پایان این دیدار به شوخی گفت: «ما به کسانی که در زمین هستند اعتماد کردیم. پیش از این در ضربات پنالتی برابر سوئیس به پیروزی رسیده بودیم و شاید حضور من در کنار زمین برای تیمم خوش یمن است.»

2051290

با این حال، باید بیشتر از همه به جوردن پیکفورد اشاره کرد که کاغذ تقلبش را پشت شیشه آبش پنهان کرده بود. روی آن نوشته شده بود که اگر مانوئل آکانجی آمد باید به سمت چپ بپری و او به همین شکل توانست پنالتی را مهار کند و گفت: «من فکر کردم که خوب پنهانش کردم اما ظاهرا اینطور نبود.»

دروازه‌بان شماره یک سه شیرها متخصص پنالتی است. اوپتا اعلام کرده است که او تا به حال چهار پنالتی از ۱۴ پنالتی زده شده به سمت دروازه تیم ملی انگلیس در تورنمنت‌های بزرگ را مهار کرده است که بیشتر از هر دروازه‌بان انگلیسی در فاصله سال‌های ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۲ است.

پیکفورد که عادت دارد حواس پنالتی‌زن را به هر شکلی شده پرت کند، این بار اجازه این کار را نداشت: «داور به من گفت که نباید کارهایی که معمولا انجام می‌دهم را انجام دهم. با این حال، توانستم یک توپ را مهار کنم. اگر پایم پشت خط نبود، او به من تذکر می‌داد.»

2051216

جود بلینگام در تمجید از این ستاره انگلیسی اظهار داشت: «پیکفورد بازیکن بسیار خوبی است و تجربه زیادی در چنین موقعیت‌هایی دارد. من هم روی پنالتی تمرین کرده بودم. ما بار دیگر شخصیت تیم را نشان دادیم. این واقعیت که بازیکنان تعویضی به زمین آمدند و خوب پنالتی‎‌ زدند بسیار خاص است.»

ساکا هم درباره این پیروزی اضافه کرد: «من به خدا ایمان دارم. بی‌توجهی به توهین‌های نژادپرستانه پس از فینال یورو ۲۰۲۰ بسیار سخت بود و من از فرصتی که داشتم استفاده کردم.»