به گزارش "ورزش‌سه"، صبح امروز در محل هتل آکادمی فوتبال، نشست سالانه مدیران باشگاه‌های لیگ برتر با حضور وزیر ورزش و جوانان، رئیس فدراسیون و سایر مسئولان فوتبال کشور برای بررسی موضوعاتی نظیر مجوز حرفه‌ای برگزار شد.

مهدی آذربایجانی مدیرعامل سپاهان یکی از مدیرانی بود که در حاشیه مراسم و پس از پایان آن به شدت مورد توجه خبرنگاران قرار داشت و برای دقایقی با آنها صحبت کرد.

صحبت‌های آذربایجانی اینطور آغاز شد: «جلسه دو قسمت داشت. قسمت اول مربوط به موضوع مجوزهای حرفه‌ای بود که تعدادی از باشگاه‌ها توانستند مجوز را دریافت کنند که باشگاه سپاهان هم توانست در بالاترین سطح مجوز حرفه‌ای خود را هم در حوزه بانوان و هم آقایان را کسب کرد. 

او ادامه داد: در قسمت دوم جلسه هم مربوط به دستورالعمل سقف بودجه بود. که آنجا هم صحبت خوبی شد و آنجا دیدگاه‌هایمان را گفتیم.

ویدئو: 347078

وی سپس درپاسخ به پرسش اینکه درخواست بالارفتن سقف بودجه داشته‌اید گفت: من صحبت کلی کردم. گفتم نمی‌شود این شرایط را به عنوان فیرپلی مالی نگاه کرد و می‌توان به عنوان هزینه تیم‌ها برای رقابت بهتر به این موضوع نگاه شود. من دیدگاه خودم را گفتم و اگر بخواهیم در مقایسه با رقیبان خارجی رشد و پیشرفت داشته باشیم باید بتوانیم با هزینه متناسب و معقول انجام دهیم تا بتوانیم بازیکنانی که در آن سطح هستند را جذب کنیم.

آذربایجانی درباره متهم شدن سپاهان به افزایش رقم نقل و انتقالات افزود: حسن باشگاه سپاهان شفاف بودن آن است. بعضی باشگاه‌ها پرداخت خارج از قرارداد دارند که ما اصلا چنین چیزی نداریم و البته نمی‌خواهم به آن بپردازم. من ورود نمی‌کنم. به هر حال باشگاه ما همه چیزش روی کاغذ است و هر آن چیزی هست که هست. باشگاه تمام چیزی که دارد روی کاغذ است و ما همه چیز را مستند می‌کنیم. حتی اگر بعدا به واسطه همین اسناد تحت بررسی و سوال قرار بگیریم سعی می‌کنیم شفاف عمل می‌کنیم. این موضوع سقف گذاشتن برای این است که سطح رقابت کنترل شود که البته می‌بینیم که 30 سال است در سطح آسیا جام نداشتیم و نتوانستیم و در سال‌های اخیر هم نتوانستیم در رده‌های بالا حضور پیدا کنیم.

مدیرعامل سپاهان در ادامه در واکنش به این سوال که اگر سقف برداشته شود چقدر می‌توانند هزینه کنند اینطور پاسخ داد: به هر حال سیاست گذاری‌های هیئت مدیره باشگاه و کارخانه انجام می‌دهد مهم است. اینگونه هم نیست که ما به یک منبع لایزال وصل باشیم. اتفاقا کارخانه فولاد مبارکه جزء شفاف‌ترین و دقیق‌ترین کارخانه‌های کشور از نظر مسائل مالی هست. قطعا باید استدلال کنیم، دلیل بیاوریم و هزینه و فایده بیاوریم تا ببینیم این پولی که هزینه می‌کنیم چه میزان ارزش برای ما ایجاد می‌کند. حالا این ارزش می‌تواند مادی یا اجتماعی باشد. شما ببینید وقتی ما قهرمان جام حذفی شدیم شور و نشاطی در شهر حکم فرما شد که سالیان سال بود مردم از این موضوع شادی را تجربه نکرده بودند و من یاد ندارم این موضوع را دیده باشم. خود این موضوع برای ما میلیاردها تومان ارزش دارد.

آذربایجانی درباره انتقال آقایی‌پور به سپاهان و رقم بالایی که گفته می‌شود این انتقال روی دست باشگاه گذاشته نیز مورد سوال قرار گرفت و در واکنش به آن گفت: عددی که در رسانه‌ها اعلام شد عدد درستی نیست.

او سپس در واکنش به این سوال که عدد را بگوید اینطور واکنش داشت: اگر رسم باشد که همه عدد بگویند ما هم می‌گوییم.

مدیرعامل سپاهان درباره شرایط رضائیان هم گفت: رامین یک فصل دیگر دارد که البته باید با او صحبت کنیم.

2051458

او سپس درباره اینکه سپاهان به علیرضا بیرانوند پیشنهادی داده گفت: فکر هم نمی‌کنم سپاهان با علیرضا بیرانوند صحبتی داشته باشد.

آذربایجانی که در این لحظات مورد آماج سوالات خبرنگاران قرار گرفته بود در واکنش به سوال بعدی که درباره صحبت برای معاوضه رضائیان و بیرانوند بود گفت: نه بحثی نداشته‌ایم. 

او سپس توضیح داد که احمدزاده هم با سپاهان قرارداد دارد: فرشاد احمدزاده هم با ما قرارداد دارد.

2046231

سوال بعدی از آذربایجانی درباره محرومیت مدافعان سپاهان در آسیا بود و او در واکنش به این بحران در تیم گفت: ما سه مدافع محروم داریم و به فکر این موضع هم هستیم و باید ببینیم روزهای آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. قطعی شد اطلاع می‌دهیم. 

آذربایجانی درباره سقف دستمزد در باشگاه سپاهان گفت: ما هم یک قراردادهای داخلی بین خودمان داریم.

آذربایجانی در پاسخ به سوالی در مورد این که آیا فولاد هرمزگان بابت شادی اجتماعی به باشگاه یا کارخانه سپاهان کمکی 30 میلیاردی تزریق کرده یا خیر گفت: بعید می‌دانم. این‌ها مسائل مالی بین کارخانه‌ها هست و ممکن است با هم مراودات مالی داشته باشند. در حوزه باشگاه من چیزی ندیده‌ام.

او درنهایت در پاسخ به این سوال که آیا در دو سال گذشته سپاهان انحراف بودجه داشته است یا خیر اینطور واکنش داشت: من بررسی نکرده‌ام اما قطعا سپاهان جزء شفاف‌ترین و سالم‌ترین باشگاه‌ها است.