به گزارش "ورزش سه"، با آغاز فصل نقل و انتقالات تابستانی در ایران شایعات مختلفی در خصوص عدم رعایت سقف بودجه توسط برخی از باشگاه‌ها مطرح شده است. لقمان کیاپاشا، بازرس ویژه ورزش سازمان بازرسی، امروز و در حاشیه نشست در حاشیه نشست سالانه مدیران باشگاه‌ها به این موضوع واکنش نشان داد.

او در واکنش به هایجک‌هایی که در ابتدای نقل و انتقالات صورت گرفته و شایعاتی که در خصوص هزینه ۱۰۰ ميلياردی یک باشگاه برای جذب بازیکن مطرح می‌شود، گفت: این مستند نیست. اگر مستند دارید، ارائه کنید.

او در واکنش به اینکه در ابتدای فصل گذشته هم همین صحبت مطرح می‌شد اما در میانه فصل و در پی شکایت باشگاه‌ها، شرایط تغییر کرد، گفت: مواردی که رعایت نکردند، رسیدگی شده است. اینکه کمیته‌های قضایی فدراسیون چه تصمیماتی درباره مجازات جرایم می‌گیرند، تصمیمش یا خودشان است، ولی هر تخلفاتی ارائه شده، رسیدگی شده است. ۳-۴ باشگاه مطرح شدند و حتی کمیته انضباطی بدوی به کسر امتیاز هم رای داده بودند اما در تجدید نظر تبدیل به جریمه شد.

کیاپاشا در واکنش به اینکه ضمانت اجرایی این دستورالعمل‌ کافی نیست، گفت: در اصلاحیه‌ای که امسال برای سه فصل آتی در نظر گرفته شده، حتی کسر امتیاز هم پیش‌بینی شده است.

بازرس ویژه ورزش سازمان بازرسی در پاسخ به اینکه آیا سپاهان و پرسپولیس مبالغ جریمه فصل گذشته را پرداخت کردند، گفت: امتیاز برگشت اما جریمه شدند. در اصلاحیه جدید به این موضوع توجه شده است.