به گزارش ورزش سه، لقمان کیاپاشا، بازرس ویژه ورزش، در حاشیه نشست سالانه مدیران باشگاهی، در گفتگو با خبرنگاران درباره این نشست اظهار داشت: در خصوص موضوع باشگاه‌هایی که مجوز حرفه‌ای گرفتند و شرایطی که AFC و فیفا برای باشگاه‌ها برای مجوز حرفه‌ای در نظر گرفته بودند، مواردی مطرح شد و از باشگاه‌هایی که معیارها را رعایت کرده‌اند، تشکر و تقدیر شد و تاکید شد که بقیه باشگاه‌ها هم در جهت گرفتن مجوز حرفه‌ای تمام تلاش‌شان را انجام بدهند.

او ادامه داد: موضوع دیگری که مطرح شد، مربوط به اجرای دستورالعمل مربوط به سقف بودجه باشگاه‌ها بود که مدیران عامل باشگاه‌ها قبلا نظرات‌شان را به صورت کتبی به فدراسیون داده بودند و ما هم در این جلسه نقطه نظرات‌شان را گوش کردیم و توضیحاتی را هم در خصوص نحوه اجرای این دستورالعمل‌ها و نظارت بر این مسئله ارائه دادیم.

کیاپاشا در خصوص محدودیت تیم‌های آسیایی با قانون سقف بودجه عنوان کرد: باشگاه‌هایی که در لیگ نخبگان صحبت می‌کنند، بودجه‌شان بالاتر در نظر گرفته شده و اینطور نیست که همه باشگاه‌ها سقف یکسانی داشته باشند. سهمیه باشگاه‌ها متفاوت است و حتی برای تیمی که قهرمان لیگ برتر هم شده، مبلغ بیشتری در نظر گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد این رقم افزایش پیدا کند، گفت: نه، فعلا برنامه‌ای نیست. این دستورالعمل ابلاغ شده و باید اجرا شود.

کیاپاشا درباره پرونده فساد در فوتبال نیز توضیح داد: در مورد این پرونده که خود دستگاه قضایی در حال رسیدگی است و خودشان هم گزارش‌‌شان را اعلام کردند. ما هم اگر گزارشی برسد، بررسی می‌کنیم. نکته این است که اجرای یک دستورالعمل یا مقررات نمی‌تواند تنها با یک مرجع به نام فدراسیون باشد. همه افراد مسئول هستند؛ مدیران عامل و مسئولان باشگاه‌ها و حتی رسانه‌ها مسئول هستند و می‌توانند مواردی را که در عدم رعایت دستورالعمل یا وجود فساد می‌بینند، با مستندات ارائه بدهید تا سازمان بازرسی با تمام اختیارات و وظایف خود رسیدگی می‌کند و گزارشات را مستندا به مراجع قضایی ارسال می‌کند.