به گزارش "ورزش سه"، امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره شرایط ورود VAR به فوتبال ایران و مراحل آماده‌سازی کمک داور ویدیویی در لیگ بیست و چهارم توضیحاتی را ارائه کرد.

علوی تاکید کرد: 13 جلسه فقط در سال 1403 بین مجموعه‌ فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، شرکت توسعه اماکن ورزشی و صدا و سیما برگزار شد، این موضوع دستور خورده بود در دی ماه سال گذشته و مبلغی هم برای شرکت توسعه اماکن واریز شده بود.

ویدئو: 347071

او در ادامه گفت: جلسات مهمی با صدا و سیما برگزار شد، وقتی که یک تکنولوژی وارد کشور می‌شود اینکه چگونه اتصال پیدا بکند به سامانه‌های صدا و سیما مورد بررسی بود و هفته گذشته نشستی برگزار شد با مجموعه توسعه و فنی صدا و سیما، تشکر می‌کنم از دکتر صالحی و همکارانشان، با حسن نظر آنها تاییدیه مرتبط در صدا و سیما به انجام رسید و بعد از آن مرحله پرداخت وجه خرید دستگاه‌های تکنولوژی کمک داور ویدیویی است که امیدوارم هرچه سریع‌تر انجام شود.

در حال حاضر از لحاظ تقویمی بسیار عقب هستیم، شرکتی که مجموعه تکنولوژی را آماده کرده منتظر است که وارد بحث اجرایی شود و اگر همین امروز هم استارت بخورد برای تجهیز ورزشگاه‌ها در شروع لیگ عقب هستیم، امیدوارم سریع‌تر اقدام شود و برای اول لیگ ورزشگاه‌ها آماده شود.