سرمربی چلسی با پپ گواردیولا در مورد حمایت انگلیسی ها از لیورپول موافق است.

توماس توخل می گوید یورگن کلوپ کاری می کند که مردم با تیم هایش همدردی کنند.

طرفداری| به گزارش اسکای، در فینال اف ای کاپ انگلیس، چلسی امشب برای به دست آوردن جام قهرمانی مقابل لیورپول صف آرایی می کند. این در حالی است که چند روز پیش پپ گواردیولا سرمربی باشگاه منچسترسیتی ادعا کرده بود که همه در کشور انگلیس دوست دارند لیورپول به عناوین قهرمانی این فصل برسد. حال توماس توخل، سرمربی چلسی نیز می گوید که این صحبت های گواردیولا را درک می کند. او در این باره به خبرنگاران گفت:

همدردی زیادی با لیورپول می شود و من هم این موضوع را حس می کنم. در کل کشور این موضوع جریان دارد و می توانم آن را درک کند. این موضوع قطعا به خاطر یورگن است اما به ارزش های باشگاه و نحوه اداره لیورپول و کمک هواداران این تیم به باشگاه نیز ربط دارد. کاملا حس می کنید این مسائل مربوط به فوتبال است و لیورپول تاریخ عظیمی دارد و همچنین همدردی زیادی با آنها می شود. اگر بر خلاف این روند جنگیده باشید، کاری که پپ چندین سال است دارد انجام می دهد، می توانم درک کنم که چرا آن حرف ها را زد و واقعا گاهی اوقات چنین حسی وجود دارد اما در عین حال فکر نمی کنم این مساله فقط مربوط به  انگلیس باشد. در آلمان و فرانسه هم این گونه است.

توخل در ادامه در مورد این که این همدردی از کجا نشات می گیرد، گفت:

کلوپ استاد این است کاری کند که این طور به نظر برسد تیمش دست پایین را دارد. جوری حرف می زند که فکر کنید لیورپول مقابل بنفیکا و ویارئال تیم ضعیف تر است و این یک معجزه محسوب می شود. این که لیورپول مقابل این تیم ها قرار گرفت خودش یک معجزه است. کلوپ دائما این کار را می کند. این بخشی از کارش است و همدردی ها از اینجا نشات می گیرد. از سمت من چیزی برای حسادت کردم وجود ندارد، کلوپ مرد فوق العاده ای است. یکی از بهترین مربیان دنیا محسوب می شود و وقتی مربی دورتموند بود، تمام کشور دورتموند را دوست داشتند. او حالا مربی لیورپول است و این حس وجود دارد که تمام کشور عاشق لیورپول هستند.