به گزارش "ورزش سه"، امیر ابراهیم‌زاده که طی سه فصل گذشته لیگ برتر در لیست تیم بزرگسالان تراکتور حضور داشت و در چهار مسابقه برای این تیم به میدان رفت و یک گل هم مقابل ملوان انزلی به ثمر رساند، تصمیم به جدایی از جمع سرخ پوشان تبریزی گرفت و در پیامی نوشت:

«سلام به رسم درد دل. نمیگم هر آمدنی را رفتنی است و...
نمی‌خواهم حرف از جدایی بزنم که هیچ موقع، تراکتور از دل من و هیچ آذربایجانی بیرون نخواهد رفت. پس این را بدانیم که رفتن من از داخل مستطیل سبز هست و ولاغیر چون من از روی سکوها به وسط زمین رسیدم و همچنان و تا ابد، عاشقش خواهم ماند و نیک میدانم که این عشق، یکطرفه نبوده و نخواهد بود؛ پس من نمی‌روم که غزل خداحافظی بخوانم.
با توجه به حضور بازیکنان بزرگ در تیم بزرگ تراکتور و عدم نیاز این باشگاه به بنده حقیر در مستطیل سبز، پس از مشورت‌های بسیار با اهالی فوتبالی اعم از پیشکسوتان، بازیکنان، مربیان و خانواده‌ام و توصیه تنی چند از دوستان هوادار برروی سکو که همیشه به من لطف داشتند، تصمیم بر این گرفتم که مدتی و بالاجبار، دور از عشق خود باشم و سرنوشت فوتبالی‌ام را طور دیگری رقم بزنم که با چندین پیشنهاد از ایران و خارج از ایران روبرو شدم و به پیشنهاد یکی از تیم‌های لیگ برتر، لبیک گفتم.
نکته؛ در این بین، برای من، پیشرفت در اولویت اولم بود و چون بازیکن جوانی هستم، بیشتر خواستم حداکثر بازی‌ها را کرده و تجربیات بالائی داشته باشم و بقیه مسائل در اولویتهای بعدی و کم اهمیت بود.
مخلص کلام اینکه؛ بدون خداحافظی از تبریز بزرگ، دیار آتا بابک، ستارخان نقل مکان می‌کنم، امیدوارم همشهری‌هایم هرچه بدی از من دیده باشند، به بزرگواری خود، بنده حقیر آذربایجان را ببخشند.
در آخر از مالک محترم تراکتور، تمام کادرهای فنی و مربیگری، مدیریتی، تدارکاتی، بازیکنان و هم‌تیمی‌هایم و هواداران تراکتور کبیر که ۳ سال در بزرگسالان و ۳ سال نیز در پایه ها مرا راهنمائی، حمایت و تحملم کردند، بی‌نهایت تشکر و قدردانی می‌نمایم.
از اول ، هوادارت بوده‌ام
تا ابد هوادارت خواهم ماند.»