به گزارش ورزش سه، دانیال مرادی، سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال، امروز در گفتگویی در خصوص دوره‌های VAR که هم‌اکنون در حال برگزاری است، توضیحاتی ارائه داد و گفت: ما در حال آموزش داوران در دوره VAR هستیم که در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود. دوره از روز شنبه صبح شروع شده و ما در خدمت دو گروه از داوران هستيم که تا پنجشنبه هفته آینده ادامه پیدا می‌کند. دیروز در خدمت جناب آقای تاج و چهار تن از مدیرعامل‌های تیم‌های لیگ برتر بودند که بازدیدی از اتاق VAR داشتند.

وی افزود: اتفاقات خیلی خوبی افتاده و ما محل برگزاری دوره را به صورت ثابت در کنار زمین چمن مصنوعی بنا کردیم. جا دارد از تمام کسانی که برای تغییر معماری آنجا و همچنین هزینه‌هایی که برای مرکز VAR شد  زحمت کشیدند، تشکر کنم. با آقای تاج هم هماهنگ شد که مرکز آموزش VAR آنجا باشد و داوران ما هر دوره آنجا آموزش ببینند. کلاس خیلی خوبی داشتیم و داریم و انشاالله همان فازهای آموزش را در زمان‌بندی‌ای که مشخص شده، جلو برویم تا انشاالله قبل از شروع لیگ لایسنس داوران اوکی شود و لیگ را با VAR آغاز کنیم.

مرادی تاکید کرد: ما در ادامه بحث آموزشی حتما پایان هفته جلسه‌ای با اعضای محترم کمیته داوران در شهر تهران خواهیم داشت که در خصوص کلاس لیگ برتر فوتبال و ناظران داوری تصمیم‌گیری شود و شرکت‌کننده‌ها مشخص شوند. قرار است لیگ را ۲۵ مرداد شروع کنیم و کلاس‌هایمان را در بازه ۱۵ تا ۱۹ مرداد ماه برگزار خواهیم کرد. طبق روال گذشته کلاس آموزشی و تئوری خواهیم داشت و امسال با توجه به شرایط VAR کلاس‌های عملی هم اضافه خواهیم کرد. آزمون آمادگی جسمانی را به عمل می‌آوریم و فکر می‌کنم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ بدهد.