به گزارش ورزش سه، زمانی که هنوز خیلی از ستارگان کنونی لیگ برتر در دسته‌های پایین‌تر بازی می‌کردند یا اصلا هنوز فوتبالیست نشده بودند، مدیرعامل وقت استقلال یعنی علی فتح‌اله‌زاده با خرید جواد نکونام یکی از پرسروصداترین خریدهای تاریخ استقلال را به نام خود‌ ثبت کرد. نکونامی که بعد از هفت سال حضور مداوم در اوساسونا تصمیم به بازگشت به ایران گرفت و به استقلالی آمد که از تیم‌های مورد علاقه دوران بچگی‌اش بود.

هرچه که بود کاپیتان تیم ملی در مردادماه ۱۳۹۱ با قراردادی یک ساله به استقلال پرستاره امیر قلعه‌نویی اضافه شد و خیلی زود با تنها چند جلسه تمرین در ترکیب اصلی استقلال مقابل سایپای کرج در ورزشگاه آزادی قرار گرفت.

2059906

اولین بازی جواد برای استقلال اما چندان طبق پیش‌بینی‌ها رویایی پیش نرفت و استقلال با نتیجه دو بر یک برابر میزبان نارنجی پوش خود شکست خورد تا نکونام در اولین نود دقیقه‌ای که شماره ۶ آبی را به تن کرد، بازنده از زمین خارج شود.

جالب آنکه یکی از گل‌های سایپا در آن دیدار را سعید دقیقی سرمربی کنونی ملوان به‌ثمر رساند. ضمن آنکه تک گل استقلال را نیز سیاوش اکبرپور با پاس آرش برهانی وارد دروازه سایپا کرد. استقلال با آن شکست سه امتیازی باقی ماند و در پایان فصل برای سومین بار به قهرمانی لیگ رسید.