دبیر صحبت هایی را عنوان کرده است

دومین جلسه ی مجازی (وبینار) رئیس فدراسیون کشتی با مربیان سراسر کشور، بعد از ظهر امروز (یکشنبه) در محل فدراسیون کشتی برگزار شد.

به گزارش طرفداری و به نقل از ایلنا، در این جلسه که با حضور علیرضا دبیر و حمید سوریان برگزار شد، رئیس و نایب رئیس فدراسیون به صورت مستقیم با مربیان کل کشور به گفت و گو پرداختند و به برخی از سئوالات آن ها پاسخ دادند.

علیرضا دبیر در این ویدیوکنفرانس اینترنتی گفت:

از اینکه با زحمت ترین قشر کشتی کشور به صورت مستقیم صحبت می کنم، لذت می برم. چراکه بیشتر چیزهایی که باید بدانم را از شما یاد می گیرم و این را در سفرهایی که به استان ها داشتم به شخصه تجربه کردم چراکه شما در کف کار و در باشگاه ها و استان ها هستید.

وی افزود:

طرحی را در فدراسیون تهیه کردیم که ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون پگیر آن است، در این طرح ما استان های کشور را به 12 بخش تقسیم کردیم و مربیان چند استان به صورت متمرکز در یک استان حضور یافته و کلاس های ویژه مربیگری با حضور بنده و حسن یوسفی افشار مشاور عالی در امور فنی برگزار خواهد شد.

دبیر با بیان اینکه مهمترین مشکلات کشتی کشور مربیان کم دانش و روسای هیئت کشتی استان های کم کار هستند تصریح کرد:

اگر بتوانیم سطح دانش مربیان را ارتقاء دهیم کشتی کشور رشد خواهد کرد.

وی افزود:

منتظر برگزاری کلاس ها از سوی انستیتو نباشید و خودتان به دنبال یاد گرفتن و کسب دانش بروید، من وقتی کشتی گیر بودم فیلم های کشتی را می دیدم و سئوال های خود را از چندین مربی بزرگ می پرسیدم.

دبیر تصریح کرد:

قرار بود انستیتو کشتی فیلم های کشتی و شگرد قهرمانان را در فضایی که برای آن نزدیک به یک میلیارد هزینه کرده ایم بارگذاری کند که این امر به درستی محقق نشد و من در این مورد و برخی موارد دیگر انستیتو را کم کار می بینم.

رئیس فدراسیون کشتی در مورد کلاس های ویژه کشتی گفت:

این کلاس ها در چند بخش برگزار می شود، بعنوان مثال ما بخش روانشناسی، علم تمرین، دانش فنی و نحوه یاد دادن و برخی موارد دیگر را داریم که مطالب آن توسط حسن یوسفی افشار که مورد اعتماد بنده است گردآوری شده و در این کلاس ها بیان می شود.

وی با اشاره به اینکه در خیلی از کارها ریز نمی شود اما در بحث مربیان حتما ورود خواهد کرد، گفت:

مسئله مربیان بسیار برای من مهم است چراکه اگر این بخش از کار درست شود، کشتی کشور پیشرفت عظیمی خواهد کرد و در واقع 80 درصد موفقیت کشتی کشور بستگی به تلاش مربیان سازنده دارد.

دبیر با اشاره به اینکه سن آموزش برای کشتی گیران 16 تا 17 سال است گفت:

به دنبال وزن کم کردن نباشید، اگر این کار را در رده ی سنی پایه انجام دهید به خانواده کشتی گیران، فدراسیون کشتی و ورزش کشور خیانت کرده اید.

وی ادامه داد:

جلوی شاگردان خود را برای حضور در باشگاه های دیگر نگیرید، اگر یک شاگردی به رده ی بالاتر رفت اجازه بدهید که خود را ارتقاء دهد. از سوی دیگر مربیگری در هر رده ی سنی کلاس خود را دارد و به دنبال این نباشید که با کشتی گیر خود به رده های بالاتر بیایید.

رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد:

دلیل اینکه مربیانی همچون سید جعفر موسوی و عبداله زارع در کشور مطرح شدند این بود که کشتی گیران قهرمان المپیک و جهان مانند رسول خادم و حمید سوریان را به جامعه ی ورزش تحویل دادند، پس شما هم فرصت سوزی نکنید چراکه کسب مدال در رده ی نونهالان چه سودی دارد، کسی موفق است که شاگردش قهرمان المپیک شود.

وی با اشاره به انتخاب محمد بنا بعنوان مربی قرن گفت:

افتخار کشتی این است که مربی قرن ورزش ایران از این رشته است. این حرکت صدا و سیما در معرفی نفرات برتر ورزش قرن قابل تقدیر است و من بسیار خوشحال شدم اما واقعیت این است که نفراتی همچون عبدالله موحد و حمید سوریان در کشتی و علی دایی، هادی ساعی و محمد نصیری، حسین رضازاده در فوتبال، تکواندو و وزنه برداری هم استحقاق این را داشتند که جزء برترین ها باشند.

حمید سوریان نیز در گفت و گو با مربیان کشور گفت:

ما مدیون شما هستیم در کنار آقای دبیر مسئولیت دارم که در فدراسیون کشتی در خدمت جامعه ی کشتی کشور باشم اما واقیت این است که ورزش کشتی وام دار شما عزیزان و بزرگان است.

نایب رئیس فدراسیون کشتی تصریح کرد:

مربیگری در باشگاه کار سختی است، خود من تجربه ی کوتاهی در این مورد داشتم اما از پسش برنیامدم و خدا به شما عزیزان سلامتی و عزت بدهد که با عشق و علاقه تمام کار می کنید.

سوریان با اشاره به صحبت های رئیس فدراسیون کشتی در مورد اخلاق مداری در کشتی گفت:

خدا عبداله زارع مربی من را بیامرزد، ایشان به من می گفت وضو بگیر و درب رختکن نمازت را بخوان و در را هم نبند، یکبار که من درب رختکن را بستم به من گفت، بگذار تا سایر کشتی گیران نیز از این کار الگو بگیرند.

دارنده 7 مدال طلای کشتی فرنگی المپیک و جهان ادامه داد:

بزرگی در کشتی این است که اخلاق مدار باشید وگرنه اگر 10 مدال طلای المپیک و جهان هم داشته باشید و اخلاق و جوانمردی در رفتار و کار شما نباشد، هیچ ارزشی ندارد.

سوریان در پایان خاطرنشان کرد:

باید اطلاعات  خود را به روز کنید و این کار برای پیشرفت شما و کشتی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به شما خدا قوت می گویم و می دانم که انتقال دادن دانش و اخلاقیات به شاگردان کار سختی است اما دستبوس همه ی شما عزیزان برای انجام این کار هستیم.