به گزارش "ورزش سه"، صحبت‌های مهدي طارمي بازيكن تيم ملي فوتبال پس از ديدار با قرقيزستان كه در فولادشهر اصفهان برگزار شد بسيار جاي تأمل و دقت دارد. چرا بايد در جريان يك ديدار و مسابقه تيم ملي فوتبال شعارهايي نامربوط و توهين‌آميز از سكوهاي تماشاگران به گوش برسد كه اين‌چنين ذهن و روان بازيكنان تيم ملي را برهم بريزد و باعث اعتراض به‌حق مهدي طارمي به نمايندگي از سوي جمع تيم ملي بشود؟ آيا توهين و نسبت دادن حرف‌های ناروا و دور از شئونات از سوي عده‌اي از تماشاگران به بازيكنان تيم ملي كه به نام مقدس ايران در ميدان حضور دارند و روي پيراهنشان پرچم سه رنگ ايران نقش بسته است جاي توجيه دارد؟

به قول مهدي طارمي قرار نيست اگر اعتراض و نارضايتي درباره مشكلات اقتصادي و يا ساير موضوعات وجود دارد عده اي آن را بهانه اي براي زدن حرف‌ها و دادن شعارهاي نامربوط و مغاير با روح ورزش به ويژه در يك مسابقه ملي بدانند و فضاي ورزشگاه و سكوهاي تماشاگران را آلوده به رفتارها و گفتارهاي ناهنجار كنند.

2077388

البته نبايد از اين اشكال و ضعف جدي در ميزباني و برگزاري اين مسابقه در ورزشگاهي نامناسب به لحاظ شرايط زمين و خارج از زمين نيز به‌سادگي عبور كرد. ميزباني براي مسابقات رسمي باشگاهي و تيم‌های ملي و به ويژه تيم ملي فوتبال شرايط و پروتكل‌هايي دارد كه اگر رعايت نشود می‌تواند آثار منفي خود را چه در داخل زمين و چه در سكوهاي تماشاگران به‌سرعت نشان دهد كه اين اتفاق و حاشيه ايجاد شده در جريان مسابقه با قرقيزستان نيز از جمله عوارض اين بي‌توجهي‌ها و سهل انگاري‌هاست.

اميدواريم آقاي طارمي و ساير بازيكنان تيم ملي فوتبال و كادر فني و سرپرستي با اغماض و گذشت از اين شعارها و حرف‌های تلخ با آمادگي و روحيه بهتر در مسابقات آتي تيم ملي با كسب نتايج بهتر به شادي و نشاط هرچه بيشتر مردم كمك كنند و مسئولان ورزش و فدراسيون فوتبال نيز با دقت و جديت بيشتر و در شأن نام ايران شرايط ميزباني را فراهم كنند.

عبدالحميد احمدي