به گزارش "ورزش سه"، امیرحسین صادقی، ستاره سابق استقلال که به همراه حامد کاویانپور میهمان ویژه‌برنامه آنتن برای صد و چهارمین دربی پایتخت بود، پس از پایان این مسابقه که با شکست آبی‌ها همراه بود، صحبت‌های تندی را علیه فرشید سمیعی مطرح کرد.

او که به شدت از شرایط استقلال ناراضی بود، عملکرد مدیریت ایت باشگاه را فاجعه توصیف کرد و به حمایت از جواد نکونام پرداخت. صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید:

* استقلال باید به لیگ آزادگان سقوط می‌کرد 
اگر آن برگه‌ها، خصوصی‌سازی و آن مسائل اتفاق نمی‌افتاد، استقلال باید به لیگ آزادگان سقوط می‌کرد و این تصمیم در دقیقه ۹۰ گرفته شد و به نظرم تصمیم خوبی هم بود. هلدینگ گزینه خیلی خوبی برای استقلال بود و هست، اما من اعتقاد دارم ضعف بزرگ استقلال مدیریت است. من با هلدینگ کاری ندارم. مدیریت و به‌خصوص هیئت مدیره و مدیرعامل استقلال، مقصر اصلی این شرایط هستند و بعد کادرفنی.

2086574

* مدیریت استقلال فاجعه است
گفتید دوستان این شرایط گردن مربی انداختند، من هم بلدم بیندازم. تو چه چیزی بلدی جز اینکه گردن سرمربی تیم بیندازی؟ من الان هم گفتم کار آقای نکونام ایراد داشت، تعویض‌هایش ایراد داشت، سیستمش در نیمه دوم ایراد داشت. من ایرادها را می‌گویم، اما ایراد اصلی برای منِ امیرحسین صادقی، سابقه‌ و تجربه‌ام ثابت کرده که مدیریت استقلال فاجعه است. واقعا فاجعه است. فاجعه تا کجا؟ من ندیدم حاصل عملکرد مدیریت استقلال چه بوده است؟ یعنی شما یک مشاور انتخاب کردی که روز قبل بازی بیاید چنین مصاحبه‌ای کند؟

* چه کسانی حجت کریمی را از استقلال دور کردند؟
من مدیریت استقلال در چند سال گذشته را نگاه می‌کنم و نمره می‌دهم؛ برای مثال چرا سید حجت کریمی از استقلال جدا شد؟ اصلا تمام مدیران استقلال خوب، اما تنها مدیری که می‌توانم قسم بخورم احتیاج مالی نداشت، سید حجت کریمی بود. چرا از استقلال دور شد؟ چه کسانی دورش کردند؟ چرا دور شد؟ برای چه حاشیه‌ای دور شد؟ دست چه کسانی وسط بود؟ چه کسی سود می‌برد؟ چه کسانی از باشگاه اخراج شدند؟ چرا اخراج شدند؟ هواداران این مسائل را نمی‌دانند.

* زبانم تلخ است چون درد دارم
زبان من تلخ است، چون درد دارم. هوادار استقلال با من طرف است و من هم با تیمم طرفم. من هم مثل هوادار باید جوابگو باشم، جوابگوی خانواده‌ام باشم. مردم این تیم را دوست دارند. اگر استقلال ببرد، پدر خانواده با یک بطری آب یک هفته را می‌گذراند و صدایش درنمی‌آید اما اگر همان آدم افکارش درگیر استقلال باشد و ناراحت باشد، این آب سد لتیان هم باید زهرمار خانواده‌اش می‌شود. چرا هیئت مدیره استقلال این را نمی‌فهمد؟ بفهمید، مردم در این وضعیت اقتصادی با این تیم زندگی می‌کنند و عشق می‌کنند. ببینید بعد از برد تیم قطری در آسیا در اجتماع چه خبر بود؛ همه همه چیز را فراموش کرده بودند، دلار ۶۰ تومانی را فراموش کرده بودند و می‌گفتند تیمم در میان آن‌همه حاشیه برد. پرسپولیسی‌ها هم دوست داشتند که استقلال برد و ما هم ناراحت شدیم پرسپولیس باخته است. لذت فوتبال به این است. نمی‌دانم چرا هیئت مدیره این موضوع را نمی‌فهمد.

2086576

* به یک نفر تریبون می‌دهید تا هر چه از دهانش درمی‌آید بگوید
چرا باید هر روز یک حاشیه برای تیم من به وجود بیاید؟ چه کسی به اینها اجازه می‌دهد تریبون به بازیکنی بدهند که یک سال در تیم بوده تا بنشیند و هر چه از دهانش درمی‌آید بگوید؟ شما چه کاره هستید؟ چه تدبیری داری؟ شما مسئول آرامش تیم هستید. مدیریت یعنی آرامش. من مدیر مجموعه و تیم و مدرسه را می‌بینیم، می‌فهمم آنجا چه خبر است. همه چیز مشخص است. هر کسی دلش بخواهد، به این قطار سنگ می‌زند. این چه مدیریتی است؟ چه کسی باید جوابگو باشد؟ قبلا وزارت ورزش بود. تیم من باخته و همه به تیمم حمله می‌کنند، پیشکسوت من هم به تیمم حمله می‌کند و متوجه نمی‌شوند.

* من مشکلات بیرونی را بیرون می‌گذارم
جواد نکونام تیم من است. نمی‌فهمی؟ تو با او مشکل داری؟ من مشکل ندارم، چون هوادار من است، تیم من است. تو با او مشکل دیگری داری اما من مشکلات بیرونی را بیرون می‌گذارم، کاری که پرسپولیسی‌ها خوب کردند. گذاشتند کنار و یک نفر بزرگتر و مسئول‌شان شد و دیگر کسی جرئت حرف زدن نمی‌کند. این تدبیر است. ما کِی می‌خواهیم درست کنیم؟ هیئت مدیره من کِی می‌خواهد درست کند؟

* آقای سمیعی، شما چه کارنامه‌ای داشتید؟
آقای سمیعی، من باید ایراد بگیرم. شاید صدمه ببینیم اما مفت چنگ هوادارم. شما چهار سال در این تیم چه کارنامه‌ای داشته‌ای؟ از دیروز گفتند دکتر سمیعی باعث شد مهرداد محمدی بخشیده شود. همه شاهد هستید چقدر گفتند. کو؟ الان به فکرتان افتاده؟ شش هفته محروم شده، شما باید از اول فصل بست دم فدراسیون فوتبال می‌نشستید. چطور برای قضیه آقای فلانی وزیر کشور و وزیر ترکیه نشستیم صحبت کردیم که تمام شود، برای استقلال نمی‌توانید این کار را بکنید؟ آن هم از وضعیت بازیکن خارجی که دقیقه ۹۰ نتوانست استفاده کند. این یعنی چه؟ ضعف چه کسی است؟

2086575

* آقای کارخانه کجای درد فوتبال را کشیده؟
منِ پدر اگر نتوانم در خانه مدیریت کنم، نمی‌توانم از بچه‌هایم هیچ توقعی داشته باشم. آقایان مدیریت استقلال، الان آقای مصطفی کارخانه به عنوان یکی از پیشکسوتان والیبال ما به چه کار تیم من می‌آید؟ کجای درد فوتبال را کشیده؟ اصلا کاری ندارم که پرسپولیسی است یا نه ندارم. از این فضاها بیرون بیایید. آنجا یقه‌اش را می‌گیرند، آنجا بهشت و جهنم است. والله آه و ناله‌های مردم پشت‌تان است. سر نماز می‌نشینند نفرین می‌کنند. مردم بدون پول هزینه می‌کنند و به استادیوم می‌آیند. شما کجای فوتبالی که آمدی به این تیم کمک کنی؟ آقای کارخانه کارنامه‌دار والیبال است. من دوستش دارم و یکی از والیبالیست‌های خوب ماست اما اینجا استقلال است. اینجا ناصرخان حجازی و منصورخان پورحیدری و غلامحسین مظلومی بوده است؛ آدم‌های بزرگ با فکرهای بزرگ که با مردم زندگی می‌کردند. شما چه کار کردید؟ کجایید؟ در این دو هفته بلوای هیئت مدیره و جواد نکونام و دعوایی که در مطبوعات بود، کجای دعوا را گرفتی؟ بیا وسط. تمام کنید.

* ما وابسته به مربی خارجی هستیم که تمرین بدهیم؟
از کادرفنی یک گله کنم. آقای نوازی عزیز، یکی از بزرگترین بازیکنان استقلال و یکی از فول‌بک‌هایی است که روی دستش نمی‌آید و فقط شاید آقای مهدوی‌کیا به او نزدیک باشد. بازیکنی بود که با هر دو پا ضربه و سانتر خوب انجام می‌داد. ایشان قبل گفته‌اند ما مربی تمرین‌دهنده نداریم. این به من بر می‌خورد. پنج نفر کادرفنی هستیم، یعنی چه نداریم؟ یعنی ما وابسته به مربی خارجی هستیم که تمرین بدهیم؟ ما پنج نفریم، نباید چنین مصاحبه‌ای انجام شود. باید گله کنیم، باید از بازیکنان گله کنیم که بد بودیم، روز بدتان بود. آقای نکونام از ابوالفضل جلالی ایراد گرفت و شما ابوالفضل جلالی الان را با سه هفته پیش مقایسه کنید. سه هفته پیش فاجعه بود و ببینید چقدر خوب شده و نفوذ و سانتر می‌کند.