به گزارش "ورزش سه"، حرکت بدون توپ لوکاس ژوآئو در اعلام پنالتی به سود پرسپولیس به چشم نیامد اما اثرگذاری این بازیکن در خلق موقعیت چشم‌نواز و استثنایی بود!

لوکاس در حالی که با استپ کردن و چرخش با توپ می‌توانست جریان بازی را در اختیار بگیرد و مالکیت توپ را حفظ کند، اما با هوش بالا و ذهنیتی حرفه‌ای با حرکتی که انجام داد میلاد زکی‌پور را از جریان بازی خارج کرد و پرسپولیس را در موقعیت ضدحمله قرار داد و در شکل‌گیری این حمله نقش ویژه‌ای داشت.

او در بازی با الاهلی هم حرکت مشابهی انجام داد و جناح بازی پرسپولیس را از سمت چپ به سمت راست تغییر داد و موقعیت خوبی برای این تیم ایجاد شد اما به گل تبدیل نشد.

2086686
2086687

هوش بالای ژوآئو در این صحنه نشان از این دارد که پرسپولیسی‌ها یک مهاجم فوق‌العاده در اختیار دارند که با حضور بیشتر در زمین می‌تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، بازیکن بلند قامت و تنومندی که در بازی بدون توپ هم فوق‌العاده است و در زمین تاثیرگذار است.

پرسپولیسی‌ها پیش از اعلام پنالتی، روی خلاقیت 3 بازیکن خارجی خود گندوز، ژوآئو و العملود توانستند یک موقعیت نصفه و نیمه روی دروازه خلق کنند که در نهایت به اعلام پنالتی ختم شد و پیروزی آنها در دربی 104 را رقم زد.