به گزارش "ورزش سه"، جدال نزدیک تیم های شمس آذر و نساجی از هفته ششم رقابت های لیگ برتر با تساوی بدون گل به پایان رسید. سعید دقیقی در نشست خبری پس از بازی گفت: در ابتدا از حضور سبز هوادارانی که در روزهای سخت کنار ما بودند تشکر می‌کنم. البته گلایه‌ای هم دارم که می‌توانستند با پرتر کردن استادیوم، فشار بیشتری به حریف بیاروند. احساس می‌کنم شرایط حضور تماشاگران در لیگ یک بهتر از لیگ برتر بود. با این نعمتی که خدا به استان قزوین داده باید همه تلاش کنیم در بازی‌های خانگی مردم حضور داشته باشند.

وی افزود: دیدم شب گذشته پس از برد پرسپولیس، مردم قزوین در خیابان جشن گرفته‌اند. ایرادی هم ندارد. بدنه مردم استان به شدت شمس‌آذر را دوست دارند اما نمی‌دانم چرا به استادیوم نمی‌آیند. زیرا در شرایطی هستیم که نیاز به حمایت بیشتر هواداران داریم. باورتان نمی‌شود وقتی تیم در بحران بود، چه قدر مردم در فضای مجازی و در کوچه و خیابان تمایل داشتند به تیم کمک کنم. ما هم برگشتیم درحالیکه همه می‌دانستیم تیم به شدت در بحران است. به امید حمایت عزیزان زیرا کار بسیار سخت است.

سرمربی شمس‌ آذر تاکید کرد: همه می‌دانیم شرایط امسال نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت است و حمایت هواداران تاثیر زیادی دارد. بچه‌های ما فوق‌العاده بازی شایسته و تاکتیکی را انجام دادند. حتی زمانی که ۱۰ نفره شدیم، نزدیک ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تیم برتر میدان بودیم و فشار ما سبب ۱۰ نفره شدن نساجی شد. خلق موقعیت‌های بسیار زیادی در نیمه اول داشتیم.

ویدئو: 354219

دقیقی ادامه داد: در نیمه دوم هم بازی یک طرفه بود. انواع تاکتیک‌های تیمی را به اجرا گذاشتیم. به تیر زدیم‌، موقعیت تک به تک داشتیم و چند توپ نیز از کنار تیر رد شد. در واقع بازی دریبل تو گل بود تا فوتبال. به جز ۶_۵ دقیقه آخر که مقداری تیم حریف توانست بالاتر بیاید. من شاگرد ساکت الهامی بودم که یکی از بهترین مربیان سال‌های اخیر فوتبال ایران بوده اما در دقایق بازی‌، شمس‌آذر شایسته‌تر بود. با چند تعویض خوب و اضافه شدن نفرات باکیفیت، در لحظات پایانی مقداری فشار ما را کم کردند اما شانس داشتیم حداقل ۲ گل به ثمر برسانیم. به هر صورت خدا را شکر و در آینده بیشتر تلاش می‌کنیم تا به شرایط ایده‌آل برسیم.

او درمورد خلاء یک مهاجم تمام کننده باتجربه در ترکیب شمس‌آذر، توضیح داد: امروز از عملکرد مجتبی فخریان راضی بودم. خیلی موقعیت ایجاد کرد. چند بار هم خودش به فرصت گل صد در صد رسید که آنها را تمام‌ نکرد. در کل فوتبال خیلی خوبی ارائه داد. علی وزیری‌پناه هم در دقایقی که به زمین آمد، کیفیت بهتری نسبت به بازی‌های قبلی داشت. از بازیکنانم راضی هستم و از آنها تشکر می‌کنم اما خلاء بازیکن در شمس‌آذر حس می‌شود.

سرمربی شمس‌آذر اضافه کرد: بازیکنان ما نفرات جوانی هستند که شاید برخی‌ از آنها در لیگ یک هم بازی نکرده‌اند. شرایط ما سخت است اما این بازیکنان آینده درخشانی دارند. فشار بازی‌های لیگ برتر نیز بالا است. حریف ما منتظر محمد‌، محمدرضا حسینی و محمود قائد رحمتی را به زمین آورد و دستشان باز بود‌. نفرات تعویضی ما هم خوب کار کردند اما در شرایط سخت، وجود بازیکنان باتجربه و تمام کنندگان خوب، نیاز است.

دقیقی گفت: بضاعت ما همین است اما برای بهتر شدن باید تلاش کنیم. جذب بازیکن باکیفیت خارجی هم سخت است. منتظر محمد را می‌خواستیم اما بودجه‌اش را نداشتیم. ارزش بازیکن باکیفیت در بازار، در حد بضاعت ما نیست. یا باید روی اتفاق یک بازیکن جذب کنیم یا یک نفر را بیاوریم. این کار نیز نیاز به زمان دارد. در کل دنیا هم همین است که هر بازیکنی پس از پایان نقل و انتقالات بیرون بماند، سربار می‌شود. دوست داشتم منتظر محمد را داشته باشم اما نشد.

2075031

وی افزود: وقتی در ملوان بودم، حامد پاکدل در لیست خرید من بودم و زمانی که به شمس‌ آذر برگشتم نیز پیگیر جذبش شدم اما او را هم نتوانستیم جذب کنیم.

سرمربی شمس آذر در پاسخ به ادعای ساکت الهامی مبنی بر اینکه باد اجازه بازی به نساجی نداد، گفت: به نظر او احترام می‌گذارم. من هم آرزو می‌کنم باد در ورزشگاه نباشد زیرا فوتبال ما براساس سرعت و پرسینگ است. پرس مناسب ربطی به باد ندارد. نیمه دوم بازی امروز، مالکیت ما چهار برابر نساجی و ۸۰ به ۲۰ بود. موقعیت‌های زیادی را به اشکال مختلف خلق کردیم.

دقیقی اضافه کرد: حدود هفت تا هشت توپ ما فقط از کنار تیر رد شد. ما می‌گفتیم گل شود و آنها می‌گفتند گل نشود. نساجی مقداری خوش‌شانس بود. برای نظر الهامی نیز احترام قائل هستم‌.

وی درمورد دلیل جذب نشدن یک مهاجم تمام کننده، توضیح داد: گران‌ترین بازیکنان دنیا، نفرات تمام کننده و گلزنان خوب هستند. حتی در دنیا خلاء چنین بازیکنانی حس می‌شود. در ایران این موضوع بیشتر حس می‌شود. بخشی از این کمبود با تلاش، تمرین و انرژی دادن به بازیکن رفع خواهد شد. فخریان امروز عملکرد خوبی داشت اما سال گذشته به جز او فراز امامعلی و علی اصغر اعرابی را هم داشتیم.

2043216

سرمربی شمس‌آذر اضافه کرد: بازیکنان این پست گران هستند. ساختن چنین بازیکنی هم سخت و زمان‌بر است. برای داشتن همین بضاعت نیز نگران هستم و فرض کنید فخریان و وزیری‌پناه آسیب ببینند. چه کسی را جایش بگذاریم.

دقیقی درواکنش به اظهارنظر یک خبرنگار مبنی بر اینکه در این حالت خودش باید وارد زمین شود، گفت: ان‌شاءالله که خیر است. به هر حال اتفاقات مختلف تاثیرگذار است. تیم باید در پیش فصل همدیگر را بیشتر بشناسد. هماهنگی نیاز به زمان‌بر است. فضای رقابت هم تاثیر دارد. در یک تیم ۶ مهاجم با هم رقابت می‌کنند. هر کدام‌شان دنبال این هستند از هر فرصتی استفاده کنند اما مجتبی فخریان مدام در حال تلاش کردن است. در هفته دوم نیز تصادف کرد و مدتی از تیم جدا شد. زمان می‌برد به شرایط ایده‌آل بازگردد. او هم مثل کل تیم باید تلاش خود را بیشتر کند.