پس از فصل گذشته که بسیاری از مربیان بوندسلیگا جا به جا شدند یا از جایگاه خود برکنار شدند، در پایان این فصل نیز شاهد تغییرات زیادی در جایگاه مربیان هستیم. بعد از جدایی آدی هوتر (بروسیا مونشن گلادباخ) و مارکوس واینتسریل (آگزبورگ) و فلوریان کوفلت (وولفسبورگ)، سباستین هونس چهارمین مربی بوندسلیگا است که در پایان فصل از تیم خود جدا می‌شود

سباستین هونس پس از دو فصل حضور در هوفنهایم با یک توافق دو طرفه از این باشگاه جدا شد.

طرفداری | هوفنهایم با اینکه در بیش‌تر مقاطع این فصل در رده‌های سهمیه‌های اروپایی جدول بوندسلیگا قرار داشت اما در 9 بازی آخر خود در این فصل موفق به کسب پیروزی نشدند تا اینکه در نهایت فصل را پس از شکست 5-1 مقابل بروسیا مونشن گلادباخ، در جایگاه نهم به پایان رساندند. الکساندر روزن مدیر ورزشی باشگاه هوفنهایم درباره جدایی هونس، گفت:

ما از این اتفاق چه از نظر ورزشی و چه از نظر شخصی متاسفیم. پس از ناامید‌ی‌های چند هفته گذشته باید دوباره به آینده نگاه می‌کردیم و انرژی جدیدی را برای فصل آینده شعله ور می‌کردیم. تغییرات ما تنها محدود به مربی نخواهد بود. مایلیم تا از سباستین هونس به خاطر کار‌هایی که انجام داده است تشکر کنیم و برای او بهترین‌ها را در دوران مربیگری‌اش آرزو می‌کنیم.

سباستین هونس نیز درباره جدایی خود از هوفنهایم گفت: 

 پس از یک گفت و گوی مفصل با الکساندر روزن و مدیران باشگاه به طور مشترک برای پایان دادن به همکاری‌مان به توافق رسیدیم. تجزیه و تحلیل فشرده‌ای از کار مشترک خود انجام دادیم و در مورد آینده به اجماعی نرسیدیم. بنابراین از دیدگاه من این جدایی دوستانه، کار منطقی است. مایلم از همکاری‌ام با الکساندر روزن، تیم، مدیریت، کارکنان باشگاه هوفنهایم و همه هواداران تشکر کنم. برای باشگاه موفقیت‌های بیش‌تری را برای آینده آرزو می‌کنم.

گفتنی است این مربی 40 ساله و برادرزاده اولی هونس در سال 2020 از تیم دوم بایرن مونیخ که با آن موفق به کسب قهرمانی در دسته سوم شده بود، جدا شد و به هوفنهایم پیوست.