به گزارش "ورزش سه"، سزار آسپلیکوئتا، کاپیتان 32 ساله و اسپانیایی چلسی مدت‌هاست که مورد توجه بارسلونا قرار دارد. او که از سال 2012 برای چلسی بازی می‌کند، در پایان فصل قراردادش به اتمام خواهد رسید.

اخیرا رسانه‌های کاتالانی مدعی شدند که آسپلیکوئتا پس از صحبت با ژاوی، سرمربی بارسا به وی قول داده راهی این باشگاه شود ولی مشکل بزرگ اینجاست که در قرارداد او بند یک‌طرفه تمدید قرارداد وجود داشت. بر این اساس اگر او در طول فصل جاری بیش از 30 بازی برای چلسی انجام دهد(انجام داده)، قرارداد، خود به خود برای یک سال دیگر تمدید خواهد شد؛ با این حال آسپلیکوئتا تردید داشت که این بند فعال شده باشد.

چندی پیش اسکای اسپورتس اعلام کرد که چلسی قبل از تحریم‌های دولت انگلیس، قرارداد آسپلیکوئتا را تا تابستان 2023 به‌صورت یک‌طرفه تمدید کرده است. این تمدید یعنی بارسا برای جذب آسپلیکوئتا چاره‌ای جز مذاکره مستقیم با چلسی ندارد و باید برای وی هزینه‌ای نیز پرداخت کند؛ در حالی‌که باشگاه کاتالان این بازیکن را رایگان می‌خواست.

البته آسپلیکوئتا تنها ستاره ترکیب چلسی نیست که باشگاه بارسلونا به دنبال جذب اوست. بلوگرانا به دیگر مدافع اسپانیایی آبی‌های لندن یعنی مارکوس آلونسو نیز علاقه‌مند است و قصد دارد هر طور که شده این دو بازیکن را در تابستان پیش رو به خدمت بگیرد.

در همین راستا فابریتزیو رومانو، خبرنگار مطرح ایتالیایی، درباره وضعیت این دو مدافع چلسی به‌روز رسانی کرده است. بر اساس گزارش رومانو موضع مارکوس آلونسو کاملاً مشخص است و این بازیکن می‌خواهد جدا شود بنابراین احتمال زیادی برای انتقال او به نوکمپ وجود دارد. در مورد آسپلیکوئتا اما قرار است به‌زودی جلسه‌ای بین او و مدیران چلسی برگزار تا مشخص شود که فصل آینده این بازیکن در چه تیمی توپ خواهد زد.