به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در شرایطی در هفته سوم لیگ نخبگان آسیا با یک گل برابر السد شکست خورد که سرخ‌ها فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتند اما این موقعیت‌ها توسط بازیکن از دست رفت تا پرسپولیس بدون امتیاز دوحه را ترک کند. پایان رافت، مهاجم سال‌های دور پرسپولیس، در خصوص این بازی به خبرنگار ما گفت: همه می‌دانند که مشکل اصلی پرسپولیس در این فصل نبود زمین مناسب خوب بوده است؛ زمین باکیفیتی که پرسپولیس بتواند از روز اول در آن برنامه‌ریزی کند. همه دیدیم که پرسپولیس وقتی در زمین‌های باکیفیتی مثل زمین الاهلی یا السد بازی می‌کند، چقدر بهتر است. این تیم بازیکنان باکیفیت، سرعتی و خلاقی دارد که کیفیت زمین به آنها کمک می‌کند.

او ادامه داد: پرسپولیس در دو بازی خارج از خانه خود در این فصل از لیگ نخبگان در تمام خطوط خیلی خوب ظاهر شد اما متاسفانه امتیازی نگرفتند. دیروز همه دیدند که پرسپولیس چقدر خوب بازی کرد، اما بچه‌ها در ضربات آخر ناهماهنگ، بدون تمرکز و عجول بودند و می‌خواستند سریع به کل برسند. دیروز برای اولین بار بود که آقای گاریدو با دو مهاجم بازی می‌کرد؛ ایشان قبلا با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کرد اما دیروز اولین بار بود که با سیستم ۲-۲-۴ بازی کرد و با وجود اینکه تیم عملکرد خوبی داشت و آنالیز خوبی هم از السد داشتیم، توپ‌ها تبدیل به گل نشد.

رافت با اشاره به شرایط تیم السد عنوان کرد: السد با هدایت سانچز وارد این مسابقه شد که مربی شناخته‌شده‌ای در آسیاست و حتی قطر را در ادوار گذشته قهرمان آسیا کرد. از طرفی السد بازیکنان بسیار باکیفیتی داشت، اما برابر پرسپولیس خیلی هم توانمند نبودند. پرسپولیسی‌ها در تمام خطوط بهتر از حریف بودند. گلی هم که پرسپولیس خورد بلافاصله بعد از مصدومیت و تعویض فرشاد فرجی بود که باعث شده بود تمرکز پرسپولیس پایین بیاید. پس از آن هم بازیکنان ما خیلی حمله کردند و به مراتب بهتر از حریف ظاهر شدند اما متاسفانه موقعیت‌ها تبدیل به گل نشد.

مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص عملکرد مهاجمان این تیم در این فصل عنوان کرد: ما سه مهاجم داریم که هر کدام خصوصیات خاص خود را دارند؛ علیپور دوندگی بسیار زیادی دارد، به خوبی توپ‌گیری می‌کند و موقعیت‌های خیلی خوبی برای تیم می‌سازد. ژوائو یک بازیکن فیزیکی است که می‌تواند هدف بازی کند و عیسی آل‌کثیر هم باید به بازی بیاید. من فکر می‌کنم گاریدو مقداری نسبت به عیسی دو به شک است. علیپور فوروارد صد درصد تیم است که گاریدو هم نگاه ویژه‌ای به او دارد اما دو مهاجم دیگر تیم هم توانمند هستند. درست است که عیسی دونده و توپ‌گیر نیست اما اگر داخل باکس به او توپ بدهند، بسیار فرصت‌طلب و شش‌دانگ است. من فکر می‌کنم باید به هر سه مهاجم تیم بیشتر از این‌ها بها بدهیم و از لحاظ روحی و روانی تیم را بالاتر بیاوریم.

2098013

او در خصوص موقعیت بسیار خوبی که ژوائو در این بازی از دست داد، گفت: اگر بچه‌ها قدر موقعیت‌هایشان را می‌دانستند بازی با اختلاف دو گل به سود پرسپولیس به پایان می‌رسید. ژوائو هم فرصت بسیار خوبی داشت و باید آن تک به تک را تبدیل به گل می‌کرد، اما به نظر هنوز از نظر روانی به شرایط ایده‌آل نرسیده است. این بازیکن دیروز برای اولین بار در ترکیب فیکس تیم بازی کرد. او در بازی‌های قبل که به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شد، خیلی باکیفیت و تاثیرگذار بود. فکر می‌کنم اگر او یک گل بزند، اعتمادبه‌نفس و شرایط روحی او بهتر می‌شود و می‌تواند در بازی‌های آینده بدرخشد. او واقعا تلاش می‌کند و باغیرت بازی می‌کند. امیدوارم بتواند از موقعیت‌هایش استفاده کند و اعتمادبه‌نفس به او برگردد.

رافت سپس به مصدومیت بازیکنان پرسپولیس اشاره کرد و گفت: من فکر می‌کنم بازیکنان بدنسازی خوبی داشتند اما در حال حاضر دائم در سفر هستند و بنابراین باید ریکاوری خیلی بهتری داشته باشند. خود بچه‌ها هم باید به خودشان برسند و استراحت‌شان را بیشتر کنند. این مصدومیت‌ها از هفته‌های اول شروع شد و امیدوارم تمهیداتی برای آن در نظر گرفته شود. ریکاوری خیلی مهم است، به خصوص که بازیکنان مدام در حال سفر بین شهرها و کشورها هستند. این مصدومیت‌های همسترینگ و کشیدگی‌ها ناشی از خستگی بازیکنان است.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد عملکرد خوان کارلوس گاریدو نیز اظهار داشت: آقای گاریدو در لیگ داخلی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و توانسته امتیازات خوبی را جمع کند. باید به این‌ نکته توجه کنیم که به هر حال آقای گاریدو یک مربی حرفه‌ای است اما به کشوری آمده که از نظر زیرساختی شرایط خوبی ندارد. با این حال او با تمام وجود کار می‌کند و بسیار توانمند است. نکته مثبت اینکه او همیشه از تیمش برد می‌خواهد و تعویض‌هایش هم هجومی هستند و حتی در خارج از خانه به دنبال پیروزی است. از طرفی او جایگزین‌های خیلی خوبی برای بازیکنان جداشده پیدا کرد که آنها هم خیلی خوب کار می‌کنند. امیدوارم پرسپولیس بتواند این روند را ادامه بدهد.

رافت در پایان گفت: قطعا پرسپولیس مدعی اول قهرمانی در کشورمان است و در لیگ نخبگان هم هنوز چیزی از دست نداده است. ما سه بازی کردیم و یک امتیاز داریم، العین هم با تیم بسیار خوبش که پارسال قهرمان آسیا شد، یک امتیاز دارد. پرسپولیس باید بتواند الریان، الغرافه و الشرطه را ببرند و امتیازات خوبی جمع‌آوری کند، چون قطعا در بازی‌های آینده برابر الهلال و النصر مشکل خواهیم داشت. امیدوارم با کسب امتیاز در بازی‌های آینده بتوانیم به دور بعد صعود کنیم. واقعا حیف است که پرسپولیس با این پتانسیل نتواند به دور بعد صعود کند.