به گزارش "ورزش سه"، جدایی رافا بنیتس در اواسط فصل از اورتون نیز شرایط این تیم را چندان تغییر نداده و تافی ها با قرار گرفتن در رده شانزدهم، همچنان ممکن است در هفته پایانی به دسته پایین تر سقوط کنند. رافا بنیتس، سرمربی سابق اورتون جدایی خودش را منصفانه ندانسته و مدعی شد مسئولیت سقوط احتمالی اورتون در پایان فصل بر دوش فرانک لمپارد خواهد بود.

رافا بنیتس گفت: "قبول پیشنهاد اورتون در آن مقطع با منطق خاص خودم انجام شد و اگرچه به نظر تصمیم اشتباهی گرفتم، اما خودم اینگونه تصور نمی کنم. در آن مقطع اورتون یک تیم رقابتی بود و یا حداقل ما فکر می کردیم که شرایط اینگونه باشد. البته زمانی که من تیم را ترک کردم، ما با دو بازی کمتر شش امتیاز از تیم رده دهم عقب بوده و شش امتیاز بیشتر از منطقه سقوط کسب کرده بودیم.  
البته نسبت به آنچه انتظار می رفت این نتایج ضعیف بود، اما در حقیقت واقع بینانه و مطابق با سرمایه گذاری و شرایط بازیکنان آسیب دیده اورتون بود. ما در مورد صبر و اعتماد صحبت می کنیم، اما مردم عصبی و ناراحت شده، رسانه های اجتماعی بر همه چیز تاثیر می گذارند و در نهایت با تکیه بر همین موارد تصمیم گیری می شود.

از زمانی که من از این باشگاه جدا شدم، اورتون پنج خرید جدید انجام داد، تعدادی از بازیکنان را به ترکیب بازگرداند و یک سرمربی جدید به خدمت گرفت که باید مسئولیت کار خود را بر عهده بگیرد. ما در ابتدا خوب کار کردیم، اما در ادامه کمی بدشانس بودیم و البته فرصت کافی نیز نداشتیم."