به گزارش "ورزش سه"، چلسی در فصل جاری فاصله‌ای با فتح دو جام اتحادیه و حذفی انگلیس نداشت، اما دو شکست مقابل لیورپول در ضربات پنالتی مانع رخ دادن این اتفاق شد. در نشست خبری پیش از دیدار مقابل لسترسیتی در لیگ برتر، توماس توخل تاکید کرد علاقه‌ای ندارد عملکرد تیمش در کل فصل را با دو ناکامی در ضربات پنالتی مورد قضاوت قرار دهد.

توماس توخل گفت: "ما هنوز باید برای خودمان، هواداران، اهداف و انتظارات چلسی بازی کنیم. بسیار خوشحالیم که سهمیه لیگ قهرمانان را به‌دست آوردیم و این اولین هدف فصل چلسی بود. در دو بازی خانگی پایانی همه کار برای کسب یک نتیجه مثبت و 6 امتیاز در پایان فصل انجام خواهیم داد. من معمولا عادت دارم بهترین عملکرد خود را برای بازی‌های پیش رو نشان دهم. 

شکست در فینال حام حذفی؟ شما می‌توانید به سرعت از این ناامیدی عبور کرده و به مسیر خود ادامه دهید، زیرا از عملکرد خودتان راضی هستید و این همان چیزی است که ما از خودمان و بازیکنان می‌خواهیم. ما نیاز به دو روز مرخصی داشتیم تا این شکست را هضم کنیم، اما برای مسابقه فردا آماده هستیم و امروز نیز تمرینات مناسبی داشتیم.

من بعد از هر فینالی ابعاد مختلفی از ناامیدی را احساس می‌کنم. همه غمگین بودند، زیرا ما با تمام توان بازی کرده و در آستانه جام بودیم. مسلما در دو فینال استحقاق بیشتری داشتیم، اما لیورپول نیز مستحق پیروزی بود و جایی برای حسرت و تاسف نیست. من از قضاوت عملکرد تیم در فصل با دو شکست در ضربات پنالتی امتناع می‌ورزم. ما هر دو بار مغلوب شدیم، اما این باعث نمی‌شود عملکرد خوب تیم را نادیده بگیریم. ما اولین کسی هستیم که اعتراف می‌کنیم که بازی در یک فینال و پیروز نشدن یکسان نیست، زیرا ما اینجا هستیم تا قهرمان شویم."