به گزارش "ورزش سه"، استقلال پس از قطعی کردن عنوان قهرمانی خود در رقابت‌های لیگ برتر، اکنون در پی رسیدن به رکوردی خاص و ویژه است. شاگردان فرهاد مجیدی با هدف کسب عنوان قهرمانی بدون شکست، در سه دیدار باقیمانده خود با تمام قوا به مصاف حریفان می‌روند و امروز نیز باید با نایب‌قهرمان جام حذفی دیدار کنند.

غیبت دو بازیکن مطرح در ترکیب آبی‌ها سبب شده است تا فرهاد مجیدی دست به تغییراتی در جمع نفرات اصلی تیمش بزند و از این رو دو سناریو بازی با سیستم ۴۴۲ و یا ۳۴۲۱ پیش روی کادر فنی قرار دارد.

* سیدحسین کلین شیت‌هایش را افزایش می‌دهد؟
سیدحسین حسینی بدشانس بود که در دیدار برابر فولاد نتوانست دست به کلین شیت بزند و در دقیقه ۹۲ دروازه‌اش را باز شده دید. حالا او شانس شکستن رکورد بیشترین کلین شیت در تاریخ لیگ برتر و در دوره‌های ۱۶ تیمی را ازدست‌داده اما می‌تواند با صاحب این عنوان یعنی نیلسون کوریا با ۱۸ کلین شیت برابری کند. به شرطی که حسینی در هر سه بازی باقیمانده دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

* سؤال بزرگ در خصوص سیستم استقلال؟
باتوجه‌به محرومیت دانشگر، باید دید که فرهاد مجیدی از چه سیستمی استفاده می‌کنند. اگر او بخواهد با ۴ مدافع وارد زمین شود، حضور رافائل سیلوا و عارف غلامی در خط دفاعی قطعی است. در نتیجه از بین سلمانی و جلالی یک نفر در چپ و صالح حردانی نیز در سمت راست انجام‌وظیفه می‌کنند.

اما اگر کادر فنی آبی‌ها همچنان بخواهد با سه مدافع بازی کند، جلالی می‌تواند در کنار غلامی و سیلوا بازی کند. در آن صورت حردانی در راست و سلمانی در سمت چپ در ترکیب استقلال حضور خواهند داشت.

* مهری جانشین نیک‌نفس
سعید مهری که در برخی از دیدارهای استقلال به‌عنوان یار جانشین وارد زمین شده، عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. او در غیاب نیک‌نفس زوج مهدی مهدی‌پور در خط میانی خواهد بود.

* یامگا، آمانوف حسین‌زاده وینگرهای تهاجمی
حضور آمانوف به انتخاب سیستم کادر فنی استقلال بستگی دارد. اگر آبی‌ها با ۳ مدافع بازی کنند، این وینگر ازبکی نیمکت‌نشین خواهد بود اما اگر استقلال ۴ دفاعه به میدان برود، او می‌تواند یکی از سه وینگر تهاجمی آبی‌پوشان باشد.


از آخرین گل کوین یامگا برای استقلال مدت زیادی می‌گذرد و این بازیکن فرانسوی امیدوار است بالاخره برابر آلومینیوم به این طلسم پایان دهد. امیرحسین حسین‌زاده که در دیدار برابر فولاد درخشان ظاهر شد نیز مجدداً از ابتدا برای تیمش بازی خواهد کرد.

* ژستد یا رمضانی، علامت سؤالی در خط حمله
آرمان رمضانی پس از گل تماشایی که برابر شهر خودرو به ثمر رساند، اعتماد کادر فنی را به دست آورد و در تقابل با فولاد در ترکیب اصلی جای گرفت. حالا فرهاد مجیدی می‌بایست از میان این بازیکن و رودی ژستد یک نفر را برای خط حمله تیمش انتخاب کند.

ترکیب احتمالی استقلال برابر آلومینیوم:
سیدحسین حسینی – عارف غلامی – رافائل سیلوا – صالح حردانی – جعفر سلمانی – سعید مهری – مهدی مهدی‌پور – کوین یامگا – عزیزبک آمانوف – امیرحسین حسین‌زاده – آرمان رمضانی