به گزارش "ورزش سه"، ژاوی از زمان حضور روی نیمکت بارسا سعی کرده تغییرات بسیاری را در این تیم اعمال کند و شرایط آنها را رو به بهبود ببرد. 
روزنامه اسپانیایی آ.اس مدعی شده که این مربی جوان به دنبال تقویت تیمش در هفت پست است و بازیکنانی را نیز برای این کار در نظر گرفته است. 
هرچند که شرایط مالی این باشگاه اسپانیایی چندان مناسب نیست و ممکن است جذب بازیکنان مدنظر ژاوی به قیمت فروش بعضی از بازیکنان فعلی این تیم مانند فرانکی دی یونگ باشد. 
به گفته آ.اس، ژاوی فهرستی متشکل از 9 بازیکن را به مدیران بارسا ارائه کرده و امیدوار است که آنها بتوانند حداکثر نفرات ممکن از این فهرست را برای فصل آینده به نوکمپ منتقل کنند.

1. آندریاس کریستنسن
این مدافع میانی دانمارکی چلسی به‌عنوان بازیکن آزاد به بارسا ملحق خواهد شد. او آماده است تا قراردادی چهار ساله با دستمزد سالانه پنج میلیون یورو به امضا برساند. ژاوی معتقد است که جذب او باعث تقویت خط دفاعی خواهد شد. حضور او باعث بهبود شرایط جرارد پیکه و رونالد آرائوخو نیز خواهد شد.

 

 

2. فرانک کسیه
این هافبک 25 ساله میلان هم به‌عنوان بازیکن آزاد و با قراردادی چهار ساله با دستمزد سالانه 6 میلیون یورویی به بارسا می‌پیوندد. او قرار است یکی از هافبک‌های بازیساز بارسا در مرکز زمین باشد و توانایی او در گلزنی نیز مدنظر ژاوی بوده است.

 

 

3. سزار آسپیلیکوئتا
او هدف اصلی بارسا برای فصل آینده در پست دفاع چپ است. کاپیتان 32ساله چلسی مهارت رهبری بالایی دارد و همین باعث شده که ژاوی به او علاقه‌مند شود. آسپیلیکوئتا برای امضای قراردادی سه ساله با بارسا توافق کرده اما احتمال ادامه حضور او در استمفوردبریج هنوز وجود دارد و در حال مذاکره با مالکان جدید این باشگاه است.

 

 

4. مارکو آلونسو 
این ملی‌پوش 31 ساله اسپانیایی یکی از گزینه‌های حضور در بال چپ است تا جوردی آلبا فرصتی برای استراحت داشته باشد. او تا سال 2023 با چلسی قرارداد دارد، بنابراین جدایی او نیازمند توافق با چلسی است. این که این بازیکن قصد جدایی از چلسی را دارد موضوعی است که بسیار به سود بارسا است. آلونسو پیش از این به چلسی اعلام کرده که تصمیمی برای تمدید قرارداد ندارد.

 

 

5. رافینیا
این وینگر 25 ساله لیدز یکی از گزینه‌های مدنظر بارسا برای بهبود شرایط خط حمله است. آینده عثمان دمبله تاثیری در جذب این بازیکن ندارد. بارسلونا تنها در انتظار قطعی شدن سقوط این باشگاه انگلیسی است تا بند فسخ 25 میلیون یورویی رافینیا را فعال کند. دکو، مدیر برنامه او، نقش مهمی در انجام این انتقال دارد.

 

 

6. ژول کونده
این مدافع 23 ساله سویا نیز یکی از مهم‌ترین گزینه‌های بارسا برای خط دفاعی است. بارسا پیشنهاد اولش به سویا را ارائه کرده و در آن سرجینیو دِست را نیز به‌علاوه 20 میلیون یورو به این تیم پیشنهاد داده است. گزینه جایگزین آنها کالیدو کولیبالی از ناپولی است.

 

 

7. مارتین سوبیمندی
این هافبک 23 ساله رئال سوسیه‌داد یکی از بازیکنانی است که پس از جدایی فرانکی دی‌یونگ می‌تواند گزینه مناسبی برای جانشینی سرخیو بوسکتس باشد. او تا سال 2025 با سوسیه‌داد قرارداد دارد، بنابراین باید برای جذب او وارد مذاکره شد.

 

 

8. کارلوس سولر 
این بازیکن 25 ساله والنسیا یکی از بازیکنان مورد علاقه ژاوی است که تا سال 2023 قرارداد دارد. در صورت قطعی شدن جدایی دی‌یونگ، بارسلونا تمام تلاشش را برای جذب این بازیکن به‌کار خواهد گرفت.

 

 

9. روبرت لواندوفسکی
خرید رویایی بارسلونا برای فصل آینده لواندوفسکی است. هسته اصلی پروژه ژاوی و خریدی بزرگ که می‌تواند کیفیت زیادی را به این تیم اضافه کند. این مهاجم لهستانی بایرن یکی از مهره‌های اصلی برنامه ژاوی است. توافق کامل برای امضای قراردادی سه ساله با این بازیکن صورت گرفته اما بایرن هنوز اجازه انجام این انتقال را صادر نکرده است.