مدافع سنگالی ناپولی تاکید کرد برای فروش فشاری بر مدیریت باشگاه نمی گذارد. گفته می شود بارسلونا اصرار شدیدی برای خرید او دارد. 

قرارداد کالیدو کولیبالی با ناپولی تا 2023 اعتبار دارد. بنابراین اگر قرارداد او تمدید نشود، پارتنوپی به احتمال فراوان به فروش او راضی می شود. اخیرا آ اس گزارش داده بود فالی رمضانی مدیر برنامه کولیبالی در حال مذاکره با بارسلونا است و گاتزتا دلو اسپورت هم تایید کرد کاتالان ها به شدت به کولیبالی علاقه دارند و او می تواند با رقمی بین 35 تا 40 میلیون یورو ناپولی را به مقصد بارسلونا ترک کند. 

لوچانو اسپالتی و اورلیو دی لورنتیس هر دو خواهان ادامه حضور کولیبالی در ناپولی هستند و اسپالتی حتی به او پیشنهاد داده با جدایی اینسینیه، بازوبند کاپیتانی تیمش را ببندد. باید دید کولیبالی راضی به تمدید قرارداد می شود یا خیر. ناپولی به او پیشنهاد افزایش دستمزد همراه با تمدید طولانی مدت داده است. فعلا بازیکن پیشنهاد باشگاه را رد کرده اما مذاکرات در حال انجام است. کولیبالی در گفتگو با Onze Mondial گفت:

رئیس نظر هواداران را مهم می داند و روی آن حساب می کند. وقتی آنها نخواهند بازیکنی جدا شود، آن بازیکن فروخته نمی شود. رئیس تلاش می کند هواداران را راضی نگه دارد. بعد از این موضوع، همچنین رقم انتقال مورد درخواست رئیس وجود دارد. گاهی رقم درخواستی رئیس برای بعضی از باشگاه ها بسیار زیاد بوده و باعث توقف مذاکرات شده است. 

باید این را بدانید من کسی نیستم که برای آنکه چیزی را به دست بیاورم، جنگ به راه بیندازم. اگر قرار باشد روزی ناپولی را ترک کنم، با آرامش این کار را می کنم نه با جنگ. هواداران ناپولی سزاوار نیستند که ببینند من برای جدایی با رئیس بجنگم یا بازیکن مهمی از تیم جدا شود. آنها به من اعتماد دارند و من تلاش می کنم در زمین اعتماد آنها را پاسخ دهم. نمی خواهم برای جدایی فشار بیاورم. اگر قرار باشد روزی جدا شوم، این کار را می کنم اما در حال حاضر کاملا آرام هستم و شرایط خوبی در ناپل دارم. خواهیم دید در پایان فصل چه اتفاقی می افتد.