پس از گذشت چند هفته، سرانجام رای یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان صادر شد. پرونده‌ای که تیم‌های استقلال، پیکان و سپاهان به عنوان شاکی حضور داشتند و باشگاه گل گهر سیرجان نیز به دلیل استفاده از اریک بوکوم بایناما، مهاجم گابنی خود در قامت متشاکی بود.

پس از شکایت این ۳ تیم از گل‌گهر سیرجان به دلیل بازی دادن به بازیکن گابنی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نتایج مسابقات گل گهر سیرجان با این بازی‌ها را ۳ بر صفر به سود حریفان تیم گل گهر اعلام کرد و این باشگاه را نیز با جریمه میلیاردی مواجه کرد. حالا هم بعد از مدت‌ها بررسی کمیته استیناف فدراسیون فوتبال با تایید حکم کمیته انضباطی، کسر امتیاز از گل گهر را تایید کرد. اما پس از انتشار این رای واکنش‌های مختلفی نسبت به این موضوع اتفاق افتاد.

یکی از تیم‌هایی که از ابتدا نسبت به این موضوع اعتراض داشت، باشگاه پرسپولیس بود. هواداران پرسپولیس که در صورت شکستن رای می‌توانستند خودشان را در صدر جدول ببینند، بعد از رای کمیته استیناف به شدت نسبت به آن معترض شدند. پرسپولیسی‌ها با انتقاد شدید از وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی و کمیته استیناف معتقد بودند، به دلیل اینکه کارت بازی این بازیکن توسط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال صادر شده، مصداق بارز بازیکن غیر مجاز نیست و بازی‌ها نباید ۳ بر صفر شود. یکی دیگر از مواردی که پرسپولیسی‌ها به آن معترض بودند، این بود که ۲۴ ساعت قبل از اعلام رای توسط کمیته استیناف، عده ای از خبرنگاران نزدیک به باشگاه استقلال از این موضوع باخبر بودند و در فضای مجازی اعلام کردند رای کمیته انضباطی توسط استیناف تایید خواهد شد، که همینطور هم شد.