اولیور کان باری دیگر اعلام کرد که روبرت لواندوفسکی تا پایان قراردادش، در بایرن مونیخ خواهد ماند

اولیور کان مدیر اجرایی بایرن مونیخ با قاطعیت از باقی ماندن روبرت لواندوفسکی در بایرن مونیخ صحبت کرده و همچنین توضیح می‌دهد که این باشگاه در بازار نقل و انتقالات تابستان پیش‌رو، چگونه عمل خواهد کرد.

طرفداری | اولیور کان در مصاحبه با (WELT AM SONNTAG) در مورد شرایط روبرت لواندوفسکی، شرایط بایرن مونیخ در بازار نقل و انتقالات، انتقادات از حسن صالح حمیدزیچ و برخی دیگر از موضوعات صحبت کرده است.

 کان در مورد صحبت‌های لواندوفسکی که گفته بود از بایرن مونیخ، پیشنهادی دریافت نکرده است، گفت:

 ما پیشنهادی را به ایجنت او ارائه دادیم و در غیر این صورت، چنین چیزی را اعلام نمی‌کردیم.

 کان در مورد اینکه بایرن مونیخ با چه مبلغی حاضر به فروش لواندوفسکی است، گفت:

 این سوال موضوعیتی برای ما ندارد. روبرت لواندوفسکی تا سال 2023 قرارداد دارد و به آن عمل خواهد کرد.

 کان در ادامه گفت:

بایرن مونیخ یک باشگاه توسعه دهنده که هر از گاهی مجبور می‌شود برخی بازیکنانش را بفروشد، نیست. بایرن مونیخ هنوز یک نیروی بزرگ است. بازیکنان زیادی هستند که حاضرند به خاطر بازی کردن برای ما، جان خود را هم بدهند. ما می‌خواهیم بازیکنان برتر خود را تا زمانی که امکانش هست، حفظ کنیم. به همین دلیل در این فصل با کیمیش، گورتسکا و مولر تمدید کردیم. جمال موسیالا نیز سنگ بنای آینده ما است. وجود یک محور قدرتمند در ترکیب همیشه برای موفقیت مهم است. اما هیچکس بزرگ‌تر از باشگاه نیست. هرکس در دهه‌های گذشته بایرن را ترک کرده، این باشگاه (همچنان) به راه خود ادامه داده است و حتی در برخی مواقع، موفقیت‌های بیش‌تری را به دست آورده است.

اولیور کان در مورد نوع بازیکنانی که بایرن مونیخ به آن نیاز دارد، گفت: 

 شخصیت (بازیکنان) برای من بسیار مهم است. ذهنیت و توانایی برندن شدن تحت هر شرایطی، یک عامل تعیین کننده است. بازیکنان با این موضوع که در هر بازی باید برنده شوند، کنار بیایند. همه نمی‌توانند اینکار را انجام دهند. ما به بازیکنانی نیاز داریم که ارزش نشان بایرن مونیخ رو سینه‌شان را بدانند. در بایرن مونیخ همیشه باید خود را زیر سوال ببرید. یافتن چنین بازیکنانی دشوار است. ما نیازی به بازیکنانی که باشگاه را مانند یک سکو پرتاب ببیند و پس از مدت کوتاهی ما را ترک کنند، نداریم.

کان در ادامه گفت: 

اما شما همچنین می‌خواهید روی جوانان نیز تمرکز کند. با این حال در سال‌های گذشته تنها تعداد کمی از استعداد‌ها، توانستند خود را در میان حرفه‌ای‌ها نشان دهند. یکی از مشکلات ما این است که تیم دوم ما در حال حاضر در دسته چهارم بازی می‌کند و این چندان شرایط خوبی نیست. به همین دلیل است که ما به دنبال راه‌های جدیدی هستیم و به موازات آکادمی‌مان، همکاری‌مان با باشگاه‌های بین المللی برای توسعه بازیکنان، اهمیت زیادی برای ما دارد.

اولیور کان در مورد اینکه اگر اولی هونس و کارل هاینتس رومنیگه هنوز در باشگاه بودند در مورد تمدید قرارداد لواندوفسکی سریع‌تر و قاطع‌تر عمل می‌کردند، گفت: 

 نمی‌توانم بگویم که آن‌ها چگونه عمل می‌کردند. اما وقتی اینجا شروع به کار کردم، می‌دانستم که فشار کاری چقدر بالا است. همینطور (می‌دانستم) موقعیت‌هایی وجود خواهد داشت که دیگران درباره آن‌ها به گذشته اشاره می‌کنند. هر موقعیت شرایط متفاوتی دارد و من همانطور که صلاح ببینم، عمل می‌کنم. من کاملا متقاعد شده‌ام که ما مسیر درستی را در آینده پیش گرفتیم. البته که همیشه مشکلاتی وجود دارد، اما این بخشی از کار است.

کان در مورد رقابت قهرمانی بوندسلیگا در فصل آینده، گفت:

 وقتی از سوی باشگاه‌های دیگر می‌شنوم یا می‌خوانم: "اکنون ما مقابل بایرن شانس داریم" فقط در جواب‌شان می‌توانم بگویم در پایان فصل آینده، دوباره با هم صحبت خواهیم کرد.

کان در مورد اینکه بایرن مونیخ در پنجره تابستانی پیش‌رو تا چه مقدار می‌تواند سرمایه گذاری کند، گفت:

 مشکل حقوق‌ها هستند که در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش یافته‌اند و بعید است که کاهش یابند. همه با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند. ما 150 تا 200 میلیون یورو به دلیل دوران پاندمی از دست داده‌ایم. برای من، موفقیت ورزشی اولویت اصلی است. اما ثبات اقتصادی باشگاه نباید به خطر بیافتد. در آینده، مهم است که به دقت ارزیابی کنیم که باشگاه چه ریسک‌هایی را می‌تواند متحمل شود تا اجازه ندهیم شکاف بین ما با سایر باشگاه‌های مطرح اروپایی، افزایش پیدا کند.

کان در مورد انتقادات از حسن صالح حمیدزیچ و تمدید قرارداد این مدیر ورزشی پس از سال 2023 با بایرن مونیخ، گفت: 

 من واقعا از کار با حسن لذت می‌برم. او هر روز تمام تلاش خود را برای باشگاه می‌کند. ما با هم فصل پیش را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و به کارمان برای به موفقیت رساندن بایرن مونیخ، ادامه خواهیم داد. اما اصولا هیئت نظارت، مسئولیت تمدید قرارداد اعضای هیئت اجرایی را بر عهده دارد.