خرید جدید زنبورها، در مصاحبه‌ای از عوامل دخیل در تصمیمش سخن گفت.

صالح اوزجان در خداحافظی اش با هواداران کلن، دلیل اینکه چرا بعد از سال‌ها حضور در رده‌های پایه‌ی تیم شهر کلن، دورتموند را انتخاب کرد، توضیح می‌دهد.

طرفداری| در پی انتقالی که امروز رسمی شد، صالح اوزجان از کلن به دورتموند پیوست. وی در مصاحبه‌ای که با وب سایت رسمی باشگاه کلن، بعد از این انتقال انجام داد، گفت: 

اکنون احساس می‌کنم که زمان آن فرا رسیده است تا از خودم ارزیابی درستی داشته باشم؛ ببینم تا چه حد می توانم از نظر ورزشی پیش بروم و به همین دلیل می خواهم از فرصتی که بروسیا دورتموند به من داده است، نهایت استفاده را ببرم.

امیدوارم هواداران کلن تصمیم من را درک کنند و با آن کنار بیایند. دورتموند یکی از بزرگترین باشگاه های اروپایی است. معمولاً یک فوتبالیست فرصت پیوستن به تیمی که به طور منظم در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد را از دست نمی‌دهد. و البته شوق و شور هواداران آنها بسیار شبیه هواداران کلن است.

وی در نهایت افزود:

حتی زمانی که فصل آینده لباس زرد رنگ دورتموند را بپوشم، باز هم کلن در قلبم خواهم بود؛ من این باشگاه را دوست دارم. هیچ کس نمی تواند این موضوع را تغییر دهد و همیشه هم همینطور خواهد بود.

قابل ذکر است این بازیکن ترک تبار که متولد و بزرگ شده‌ی شهر کلن آلمان است، قابلیت بازی در 3 پست هافبک میانی، هافبک دفاعی و هافبک هجومی را داراست.  او که قدی 181 سانتی متری دارد، در رده‌های پایه برای آلمان بازی کرده است اما بازی برای تیم ملی بزرگسالان ترکیه را در نهایت ترجیح داد.